kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
به یاد شهید غلام خسروی

علاقه‌مندِ خدمت به وطن تا شهادت در دفاع‌مقدس(حدیث دشت عشق)

شهید غلام خسروی فرزند کربلايی فتح الله، در 15 اسفند ماه سال 1337 در روستای خورنگان از توابع شهرستان فسا در خانواده‌ای با اراده، قوی و مذهبی دیده به جهان گشود.
پس از گذشت یک سال از دبیرستان، به دليل علاقه به خدمت، در ارتش ثبت‌نام كرد و در قسمت نوجوانان ارتش مشغول خدمت شد. شهید خسروي در سن 17 سالگی به تهران اعزام، و پس از امتحان در قسمت نوجوانان قبول، و پس از طی دوره دو ساله در تهران، به درجه گروهبان دومی نائل، و با تشویق فرماندهان، با رتبه عالی به شیراز منتقل گردید.
حدود چهار سال در شیراز به خدمت در ارتش ایران پرداخت و در جريانات شكل گيري انقلاب اسلامی مخفیانه بر علیه رژیم پهلوی مبارزه می‌نمود تا اینکه در روز تسخیر شهربانی شیراز، آشکارا نقش به سزايی ایفا كرد. دو ماه قبل از جنگ تحمیلی به تقاضای خود به تیپ سه لشکر 92 زرهی اهواز منتقل شد.
با شروع جنگ تحمیلی در تپه‌های الله اکبر و آزاد سازی سوسنگرد، بستان، خرمشهر، هویزه و شکست حصر آبادان فعالیت مؤثري داشت. اين شهيد گرانقدر، در عملیات‌های زیادی چون رمضان، فتح المبین، بیت المقدس و والفجر یک الی هفت شرکت نمود. حتی منزل مسکونی او واقع در دشت آزادگان، چندین بار هدف هواپیماهای دشمن قرار گرفت و در آنجا نیز آرامش خاطر نداشت.
تا اینکه بعد از شش سال جانفشاني و ايثار، در نیمه شب ششم خرداد ماه سال 1365 بر اثر اصابت ترکش به ناحيه سر و شکم در جبهه طلايیه، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاک و مطهرش طی مراسم باشکوهی در گلزار شهدای خورنگان به خاک سپرده شد.