kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴

اخبار کوتاه از فوتبال

احتمال ملاقات بازیکنان تیم ملی فوتبال با رئیس جمهور
رئیس‌فدراسیون فوتبال از احتمال ملاقات ملی‌پوشان با ریاست جمهوری خبر داد. مهدی تاج در حاشیه مجمع عمومی هیئت فوتبال استان سیستان و بلوچستان، درباره برنامه‌های آتی تیم ملی بیان داشت: احتمالا ملاقاتی به زودی بین اعضای تیم ملی با ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.در این باره اطلاع‌رسانی‌های تکمیلی متعاقبا صورت می‌گیرد.
خداحافظی رسمی امیر قلعه‌نویی از ذوب‌آهن
دیدار دو تیم استقلال و ذوب آهن که شامگاه دیشب برگزار شد را می‌توان آخرین حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت این تیم اصفهانی دانست. از مدتها قبل بحث حضور امیر قلعه نویی در تیم سپاهان مطرح شده است. ادعایی که گرچه هرگز تایید نشد، اما تکذیب نشدن آن نه از سوی قلعه نویی و نه از سوی مسئولان باشگاه سپاهان نشان از جدی بودن این خبر می‌دهد. شواهد نشان می‌دهد حتی اگر مقصد فصل آینده قلعه نویی سپاهان هم نباشد، وی فصل بعد در ذوب آهن نخواهد ماند و دیدار دیشب استقلال و ذوب آهن آخرین حضور او روی نیمکت این تیم بوده است.
انصاری‌فرد، طارمی و حاج صفی در ساختمان پک
سه بازیکن تیم ملی فوتبال دیروز در ساختمان پک حضور پیدا کردند. احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد و مهدی طارمی، سه لژیونر فوتبال کشورمان که به ایران بازگشته‌اند، دیروز در ساختمان پک حضور پیدا کردند.این سه بازیکن قرار است پس از استراحت به تمرینات گروهی و چمن اضافه شوند.
محرومیت 5 ساله یکی از مدیران اسبق ملوان
یکی از مدیران اسبق باشگاه ملوان انزلی با حکم کمیته اخلاق 5 سال از فعالیت در فوتبال محروم شد. باشگاه ملوان انزلی در فصول گذشته دچار یک حاشیه عجیب شد و یکی از مدیران وقت باشگاه ملوان مبالغی را از چند بازیکن دریافت کرد تا آنها را به عنوان سرباز و بازیکن به ملوان بیاورد اما درنهایت با افشای این مسئله در رسانه‌ها و بویژه برنامه فوتبال یک کمیته اخلاق به این مسئله ورود کرد. دیروز رای محرومیت این مدیر اسبق باشگاه ملوان صادر شده و کمیته اخلاق او و دو نفر دیگر از کسانی که با این مدیر همکاری داشتند را به مدت 5 سال از فعالیت در فوتبال محروم کرده است.
ذوالفقارنسب: تعجب کردم که چرا آقای گل لیگ دیده نمی‌شود
پیشکسوت فوتبال ایران گفت:با بعضی نفراتی که از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد موافق نیستم، اما بسیاری از بازیکنان که دعوت شدند بازیکنان باکیفیتی هستند و ایرادی نمی‌توان گرفت.بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال ایران درباره لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی از سوی کارلوس کی‌روش اظهار داشت: من اعتقاد دارم سرمربی تیم ملی مسئولیت و اختیار تام را دارد و می‌تواند هر بازیکنی را دعوت کند و به هر روشی که دوست دارد بازی کند. کی‌روش تفکراتی دارد و این افکار را بیش از 2 سال است که به همه اعلام کرده است، او به فوتبال داخلی ایران اعتقادی ندارد و فکر می‌کند بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کند توانمندی لازم را ندارند، بیشتر به بازیکنان شاغل در اروپا معتقد است و این موضوع را بارها اعلام کرده است.وی در ادامه گفت: ‌با بعضی نفراتی که از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد موافق نیستم، اما بسیاری از بازیکنان که دعوت شدند بازیکنان باکیفیتی هستند و ایرادی نمی‌توان گرفت. اگر بخواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم ممکن است حرف و حدیث‌هایی پیش آید اما باید به تفکرات کی‌روش احترام گذاشت.ذوالفقار نسبت در پایان با بیان اینکه آیا با این نفرات دعوت شده می‌توانیم نتیجه خوبی در جام جهانی کسب کنیم، گفت:‌اینکه در جام جهانی چه نتیجه‌ای کسب خواهیم کرد قابل پیش‌بینی نیست. فوتبال ما توانمندی لازم را دارد و نشان داده در این سال‌ها یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا است. جای خوشحالی دارد که سه تیم از ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ آسیا قرار دارند. سال، سال جام جهانی است و همه به دنبال این هستند که بتوانند در این تورنمنت بازی کنند ولی برایم بسیار تعجب برانگیز است که چرا آقای گل لیگ دیده نمی‌شود. ان‌شاءالله تفکرات سرمربی تیم ملی صحیح باشد تا ایران بتواند نتیجه خوبی کسب کند.
حذف الاهلی عربستان توسط یاران پورعلی گنجی
تیم السد قطر در دیدار مقابل الاهلی عربستان در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به پیروزی رسید تا راهی مرحله بعد پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا شود. از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا الاهلی عربستان میزبان السد قطر بود و این دیدار با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید.بغداد بونجاح مهاجم الجزایری السد هر دو گل بازی را به ثمر رساند تا نقشی مهم و درخشان در پیروزی و صعود تیمش به مرحله بعد داشته باشد.بازی رفت را السد با نتیجه دو بر یک برنده از میدان خارج شده بود و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 4 بر 3 راهی مرحله بعد شد.مرتضی پورعلی گنجی بازیکن ملی پوش کشورمان در ترکیب السد از ابتدا حضور داشت.پیش از این بازی هم پرسپولیس ایران با نتیجه دو بر یک الجزیره امارات را شکست داد و پس از تساوی 4 به 4 به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف راهی مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا شد.
 مانچینی رسما سرمربی ایتالیا شد
سرمربی سابق اینتر و منچسترسیتی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایتالیا انتخاب شد تا جایگزین ونتورا شود. سرانجام فدراسیون فوتبال ایتالیا برای انتخاب جایگزین ونتورا به جمع‌بندی نهایی رسید. طبق اعلام رسمی فدراسیون فوتبال ایتالیا روبرتو مانچینی رسما به عنوان جایگزین ونتورا انتخاب شد تا هدایت آتزوری را برعهده گیرد. این مربی با تجربه در گالاتاسرای هم مربیگری کرده و تا چند روز پیش سرمربی زنیت روسیه بود که البته قراردادش را با این باشگاه روسی فسخ کرد تا هدایت تیم‌ ‌ملی کشورش را بر عهده گیرد. ایتالیا یکی از غائبان بزرگ جام جهانی 2018 روسیه است. این تیم در پلی‌آف برابر سوئد حذف شد.
محرومیت مادام‌العمر داور عربستانی بخاطر رشوه
داور عربستانی به خاطر دریافت رشوه برای همیشه از قضاوت محروم شد و به این ترتیب او نمی‌تواند در جام جهانی 2018 روسیه قضاوت کند. فهد المرداسی یکی از سرشناس ترین داوران عربستان  و آسیا است که شانس بالایی برای قضاوت در جام جهانی 2018 روسیه داشت و در فهرست اولیه داوران قاره کهن برای حضور در جام جهانی روسیه قرار داشت. فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد که این داور قبل از دیدار فینال جام حذفی بین الإتحاد و الفیصلی با رئیس باشگاه الإتحاد جلسه محرمانه‌ای داشته و از او رشوه دریافت کرده است. فدراسیون فوتبال عربستان این داور را برای همیشه از قضاوت و فعالیت در هر ورزش دیگری محروم کرد و به این ترتیب او که شانس بالایی برای حضور در روسیه داشت نمی‌تواند  در این رقابت بزرگ شرکت کند. قرار است که سعودی‌ها گزارش خود را به فدراسیون بین‌المللی فوتبال ارائه دهند تا رسما این داور از  قضاوت در جام جهانی کنار گذاشته شود.
غیبت پدیده یورو ۲۰۱۶ و فابیو کوئنترائو در تیم ملی پرتغال
سرمربی رقیب ایران در جام جهانی فهرست تیم ملی فوتبال این کشور برای حضور در جام جهانی روسیه را اعلام کرد. تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال یکی از حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه فهرست ۳۵ نفره خود برای این رقابت‌ها در حالی اعلام کرد که پرتغالی‌ها به واسطه قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ از مدعیان جام محسوب می‌شوند. در فهرست این کشور برای جام جهانی غیبت رناتو سانچس پدیده یورو ۲۰۱۶ که مقطعی هم در بایرن مونیخ بازی کرد و فابیو کوئنترائو از نکات جالب محسوب می‌شود. فهرست اولیه تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شرح زیر است: * دروازه‌بانان:آنتونی لوپز(لیون)، روی پاتریسیو (‌اسپورتینگ) و بتو (گاز تپه)* مدافعان:آنتونس (ختافه)، برونو آلوس(رنجرز)، سدریک سوارس (ساوتهمپتون)، ژوائو کانکلو (اینتر)، ژوزه فونته (دالیان)، لوئیس نتو (فنر باغچه)، ماریو روی (ناپولی)، نلسون سمدو (بارسلونا)، په‌په (بشیکتاش)، رافائل گره رو (بورسیادورتموند)، ریکاردو پریرا (پورتو)، رولاندو (مارسه)، روبن دیاس (بنفیکا)*هافبک‌ها: آدرین سیلوا (لسترسیتی)، آندره گومس (بارسلونا)، برونو فرناندس (‌اسپورتینگ)، ژوائو ماریو (وستهام)، ژوائو موتینیو (موناکو)، مانوئل فرناندس (لوکوموتیو)، روبن نوس (ولورهمپتون)، سرجیو اولیویرا (پورتو)، ویلیام کاروالیو (‌اسپورتینگ)* مهاجمان: آندره سیلوا (میلان)، برناردو سیلوا (منچسترسیتی)، کریستیانو رونالدو (رئال مادرید)، ادر (لوکوموتیو)، جلسون مارتینس (‌اسپورتینگ)، گونکالو گوئدس (والنسیا)، نانی (لاتزیو)، پائولینیو (براگا)، ریکاردو کوآرشما (بشیکتاش) ورونی لوپس (موناکو)
تیم‌ ‌ملی فوتبال پرتغال در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باید برابر تیم‌ ‌ملی فوتبال ‌اسپانیا به میدان برود.
اعلام فهرست نهایی تیم ملی برزیل برای جام جهانی
فهرست ۲۳ نفره تیم ملی فوتبال برزیل برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعلام شد. تیم ملی فوتبال برزیل بر خلاف سایر کشورها فهرست اولیه برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نداشت و نام ۲۳ نفری که قرار است به این کشور سفر کنند را دیروز اعلام کرد. از بازیکنان برجسته این فهرست می‌توان به پائولینیو و فیلیپ کوتینیو (بارسلونا)، مارسلو (رئال مادرید) و فیلیپه لوییس (اتلتیکومادرید) اشاره کرد. نیمار نیز رهبر سلسائو در جام جهانی خواهد بود. غیبت بازیکنانی مثل آلکس ساندرو و فابینیو نیز جالب توجه است.فهرست ۲۳ نفره تیم ملی برزیل به شرح زیر است: * دروازه‌بان‌ها: آلیسون (رم)، ادرسون (منچسترسیتی) و کاسیو (کورینتیانس)* مدافعان: مارسلو (رئال مادرید)، فیلیپه لوییس (اتلتیکومادرید)، فاگنر (کورینتیانس)، دنیلو (منچسترسیتی)، مارکینیوش (پاری سن ژرمن)، تیاگو سیلوا (پاری سن ژرمن)، میراندا (اینتر)، پدرو ژرومل (گرمیو) *هافبک‌ها: کاسمیرو (رئال مادرید)، ویلیان(چلسی)، فرناندینیو(منچسترسیتی)، فرد(شاختار)، پائولینیو و فیلیپ کوتینیو (بارسلونا)، رناتو آگوستو (بیجینگ گوان) * مهاجمان: نیمار (پاری سن ژرمن)، گابریل ژسوس (منچسترسیتی)، روبرتو فیرمینو (لیورپول)، داگلاس کاستا (یوونتوس) و تایسون (شاختار).