kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
برخی‌ها با ندانم‌کاری باعث کاهش سهمیه المپیک شدند

رستمی: هدف اصلی‌ام المپیک توکیو است(گفتگو)

قهرمان وزنه‌برداری المپیک ریو گفت: هدف اصلی من المپیک ۲۰۲۰ است البته برخی افراد با ندانم کاری و حرفه‌ای کار نکردن خود باعث شدند سهمیه وزنه‌برداری کاهش یابد.

کیانوش رستمی در مورد وضعیت تمرینی خود برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا، هدفش طی سال جاری و... به اظهارنظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
 بعد از مسابقات جهانی با کمک رئیس فدراسیون و رئیس کمیته ملی المپیک به دنبال درمان زانوی خود بودم. درد زانویم بهتر شده است. در حال حاضر تمریناتم را انجام می‌دهم تا مثل قبل که به کارم اطمینان داشتم در مسابقات شرکت کنم. البته هنوز خیلی مانده تا به آن شرایط برسم چون نزدیک دوسال به نوعی از وزنه‌برداری خداحافظی کرده بودم و از ورزش هم لذتی نمی‌بردم. از طرفی آسیب‌دیدگی شدید داشتم.
* هدف اصلی‌ام المپیک ۲۰۲۰ است و به مسابقات آسیایی جاکارتا واقعا نگاهی ندارم. البته این رقابت‌ها هم در راهم قرار دارد اما هدف اصلی‌ام المپیک است. هدفم واقعا همین است که طلا بگیرم اما دنبال این نیستم پرافتخارترین ورزشکار شوم. الان آقای ساعی پرافتخارترین ورزشکار است که برای من بسیار قابل احترام است. به او احترام می‌گذارم و فرد دوست داشتنی است. خیلی دوست دارم مثل او خوب کار کنم و جزو ورزشکاران خوب ایران باشم.
* در مورد کاهش سهمیه‌های وزنه‌برداری ایران به دو نفر در المپیک توکیو باید بگویم که این اتفاقی است که برخی افراد با ندانم کاری و  حرفه‌ای زندگی نکردن خود باعث شدند برای تیم ملی و ورزش ایران پیش بیاید. به نظرم اگر افراد حرفه‌ای‌تر از این کار می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد. دوسال گذشته من پستی در مورد ورزشکاران روسیه در صفحه شخصی خودم گذاشتم و ناراحت بودم که چرا در المپیک نیستند چراکه خیلی از آن‌ها دوپینگ نکرده بودند و این مسئله برایم ناراحت‌کننده بود. آن موقع خیلی‌ها خندیدند اما الان این اتفاق برای ایران افتاده است. به نظرم آدم‌ها نباید فقط جایگاه خود را ببینند. آرزویم این است که همین الان که تیم دارد خوب تمرین می‌کند، تا المپیک هم به نحو احسن کار کند. امیدوارم مثل دوره‌های گذشته مدال‌های خوش‌رنگی کسب  و دل مردم ایران را شاد کنیم.
* فضای ذهنی من عوض نشده است فقط سعی دارم کاری کنم تا مردم ایران نگران نشوند. خیلی اتفاقات هست که وقتی سن و سال آدم بالاتر می‌رود حرفه‌ای‌تر با آن‌ها برخورد می‌کند و این مسئله هم خیلی در روند زندگی من تاثیر داشته است. زمان خیلی چیزها را عوض می‌کند و همه چیز را نشان می‌دهد بنابراین عجله کار خوبی نیست.