kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

ابقای باقرزاده در فدراسیون شمشیربازی برای سومین دوره متوالی

فضل‌الله باقرزاده برای سومین دوره متوالی با کسب تمام آرای مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی به عنوان رئیس‌این فدراسیون انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی ‌روز سه شنبه به ریاست محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور شاهرخ شهنازی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
در این مجمع انتخاباتی فضل الله باقرزاده با کسب ۳۸ رای از ۳۸ رای ماخوذه برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان رئیس‌فدراسیون شمشیربازی انتخاب شد. انوش جهانی نایب‌رئیس‌فدراسیون شمشیربازی تنها رقیب باقرزاده در انتخابات دیروز بود که پیش از برگزاری مجمع انصراف خود را اعلام کرد.
باقرزاه در حالی به عنوان رئیس‌فدراسیون شمشیربازی ابقا شد که طی ۸ سال گذشته نیز ریاست این فدراسیون را عهده‌دار بود.
البته آغاز مدیریت باقرزاده در شمشیربازی به دهه هشتاد باز می‌گردد. وی طی سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ هم ریاست فدراسیون شمشیربازی را بر عهده داشت اما بهمن‌ماه سال ۸۵ یعنی دو ماه بعد از دو مدال برنزی انفرادی و تیمی که شمشیربازان اپه در بازی‌های آسیایی دوحه کسب کردند، از سمت خود برکنار شد. بعد از این برکناری فدراسیون شمشیربازی به ترتیب توسط مهدی محمدزاده (۸ ماه سرپرستی)، جواد یزدان‌پناه (۳ ماه سرپرستی)، غلامحسین عسگری (۱۰ ماه سرپرستی + یک و نیم سال ریاست) اداره شد تا اینکه باقرزاده دوباره مدیریت این فدراسیون را بر عهده گرفت. باقرزاده در بازگشت به فدراسیون شمشیربازی پنج ماه سرپرست بود و بعد از آن در مجمع انتخاباتی دوازدهم خردادماه سال ۸۹ با رای قاطع مجمع انتخاباتی (۴۱ رای موافق و یک رای سفید) به عنوان رئیس‌فدراسیون معرفی شد. چهارسال پیش هم ریاست وی در این رشته تمدید شد.