kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذاشتیم

امینی: دوپینگ ۴ قایقران تاثیری در بازی‌های آسیایی ندارد

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت که دوپینگ ۴ قایقران تاثیری در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ ندارد.

نتیجه آزمایش دوپینگ چهار قایقران مثبت اعلام شد و آنها منتظر اعلام زمان محرومیت‌شان هستند.در جریان تست انتخابی تیم ملی قایقرانی در اسفندماه از ورزشکاران آزمایش دوپینگ گرفته شد که نتیجه چهار ملی‌پوش مثبت بود. یک ملی پوش از تیم بانوان و سه ملی‌پوش از تیم آقایان ورزشکارانی هستند که نتیجه تست‌شان مثبت بوده و با محرومیت مواجه می‌شوند.
جلسه دفاع این قایقران‌ها دیروز برگزار شده و هنوز زمان محرومیت‌شان مشخص نیست. با توجه به اینکه اولین بار است که آنها با این معضل مواجه شده‌اند به نظر می‌رسد چهار سال محروم شوند. البته شنیده می‌شود یکی دو رشته دیگر هم ورزشکار دوپینگی دارند که در مورد آنها نیز تصمیم‌گیری می‌شود.
خبرهای رسیده حکایت از احتمال مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکارانی در رشته‌های دیگر از جمله بوکس نیز مطرح است.
غلامرضا امینی در خصوص دوپینگ مثبت 4 قایقران کشورمان اظهار داشت: در اردو تست دوپینگ گرفته شد که جواب تست 4 نفر مثبت بوده اما چون قطعی نشده اسم این افراد را اعلام نمی‌کنیم. دیروز هم جلسه دفاعیه این ورزشکاران برگزار شد و آنها صحبت‌های خود را عنوان کردند.
وی در خصوص میزان محرومیت این ورزشکاران تصریح کرد: فدراسیون پزشکی- ورزشی قوانین خودش را در این مورد دارد و بهتر است خودشان در این‌باره توضیح دهند. به نظرم تست دوپینگ در اردوها کار درستی بود و هر کسی اشتباه کرده باید تاوان آن را  بدهد.
رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که آیا نفرات دوپینگی از اعزامی‌ها به جاکارتا بودند، گفت: ما همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذاشتیم. با توجه به اتفاقاتی که در این چند سال افتاده رقابت نزدیکی بین ورزشکارانمان داشتیم. ضمن اینکه اعلام می‌کنم این ورزشکاران برای ما عزیز بودند اما این دوپینگ لطمه‌ای به تیم ما وارد نمی‌کند.
غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در خصوص اینکه شنیده شده تست دوپینگ چند پاروزن تیم ملی مثبت شده است گفت: متاسفانه تست دوپینگ چهار قایقران ما در بخش آب‌های آرام مثبت شده است. یک خانم و سه ورزشکار مرد ما تست‌شان مثبت شده است.
رئیس فدراسیون قایقرانی ایران در پاسخ به این سوال که آیا این نفرات از اردونشینان تیم ملی بوده و هم اکنون در اردوی آلمان به سر می‌برند یا خیر نیز گفت: همه پاروزنان ما که به اردوی تیم ملی یا انتخابی‌های تیم‌ها دعوت می‌شوند به نوعی ملی پوش محسوب می‌شوند. ما معمولا سه برابر ظرفیت تیم‌های اعزامی‌مان ورزشکار در اردو داریم تا بتوانیم به راحتی در میان آنها بهترین را انتخاب کنیم. این نفرات در اردو بودند اما به اردوی آلمان نرفته‌اند.وی بیان کرد: ما قبل از اعزام تیم به اردوی آلمان اطلاعیه ای مبنی بر مثبت بودن تست دوپینگ این نفرات دریافت کرده بودیم.
وی در خصوص اینکه برنامه فدراسیون قایقرانی برای مبارزه با دوپینگ چیست، تصریح کرد: متاسفانه به خاطر اتفاقاتی که در ورزش ما رخ داده است ورزشکاران این روزها بیشتر از قبل به سمت استفاده از مکمل‌های ورزشی می‌روند. البته من نمی‌دانم که این وزرشکاران از چه ماده‌ای استفاده کرده‌اند اما برای این مسئله متاسف شدم. قایقرانی رشته‌ای است که به ندرت در آن تست دوپینگی مثبت می‌شود و مثبت شدن تست چهار نفر به صورت همزمان بسیار نادر بود.
رئیس فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: خوشبختانه فدراسیون پزشکی ورزشی و کمیته ملی المپیک همیشه برنامه‌های خوبی برای مبارزه با دوپینگ داشته و بر پاک بودن ورزشکاران تاکید کرد. ما نیز تمام تدابیر را برای این مسئله به کار می‌گیریم.