kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
استاد دانشگاه بغداد:

ابوبکر بغدادی ابله‌ترین شاگردم بود وقتی او را در مسجد موصل دیدم به حماقت آمریکا پی بردم

استاد سابق خلیفه خودخوانده «داعش» در دانشگاه بغداد گفته، «ابوبکر بغدادی» ابله‌ترین دانشجو در کلاس‌های درس وی بوده است. و از اینکه آمریکا چرا او را برای رهبری داعش انتخاب کرده متعجب شده است.

«احمد الکبیسی» با ارائه اطلاعات جالبی درباره خلیفه خودخوانده «داعش» گفته: «بغدادی از دانشجویان من در دانشگاه بغداد بود. او همیشه  آخر کلاس می‌نشست، جدیتی در درس نداشت و یکی از بدترین و تنبل‌ترین شاگردان  من در کلاس بود.این استاد دانشگاه همچنین گفته: «یک بار در مسجد موصل بودم که بغدادی سخنرانی معروف (و البته تنها سخنرانی) خود را ایراد می‌کرد، او را شناختم و با خود گفتم که آمریکایی‌ها چقدر ابله هستند که برای اجرای سیاست‌های خود، چنین فرد بی‌سوادی را انتخاب کرده‌اند.» در ارتباط با «ابوبکر بغدادی»، اطلاعات کاملی در دست نیست. گفته می‌شود که او سال 1971 در شهر سامرا متولد شده و نام اصلی وی «ابراهیم عواد ابراهیم علی بدری سامرایی» است. بغدادی فارغ‌التحصیل رشته علوم اسلامی دانشگاه اسلامی بغداد است.
بغدادی در سال‌های پس از اشغال، در زندان آمریکایی‌ها در جنوب عراق به سر می‌برده و در سال 2006 آزاد شده است. در سال 2010 و پس از مرگ «ابوعمر البغدادی»، ابوبکر بغدادی سرکرده داعش شد و در خرداد 1393 نیز در موصل، خود را خلیفه مسلمین خواند.
در حال حاضر نیز در مورد سرنوشت بغدادی، اطلاع دقیقی در دست نیست و گفته می‌شود که او در مناطق شرقی سوریه مخفی شده است و احتمالا به زودی دستگیر یا کشته شود.