kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
‌حجت‌الاسلام رئیسی در اختتامیه کنگره افق نو:

میزهای مذاکره جهاد با ‌اشغالگران را جلو نمی‌برد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز میزهای مذاکره جهاد با اشغالگران را جلو نمی‌برد، میزهای مذاکره و قراردادها کاری از پیش نبرده و آنچه موثر بوده، مجاهدت بوده است، آینده فلسطین و آزادی قدس شریف را مجاهدان میدان نبرد و ایستادگی و مقاومت رقم می‌زنند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اختتامیه کنگره افق نو تصریح کرد: هدف از این انتقال سفارت به بیت‌المقدس، عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و کشورهای دست نشانده آمریکا است و به دنبال آن می‌خواهند آوارگان فلسطینی را با دادن تابعیت، اسکان داده و مشکلی از این ناحیه ایجاد نشود. توطئه بزرگی در پیش است، امروز میزهای مذاکره جهاد با‌ اشغالگران را جلو نمی‌برد، میزهای مذاکره و قراردادها کاری از پیش نبرده و آنچه موثر بوده، مجاهدت بوده است، آینده فلسطین و آزادی قدس شریف را مجاهدان میدان نبرد و ایستادگی و مقاومت رقم می‌زنند.
وی با ‌اشاره به اینکه آنچه امروز در منطقه شاهد آن هستیم ایمان و اراده الهی مردم برای احقاق حقوق است اظهار داشت: آمریکایی‌ها دچار ‌اشتباه بزرگ محاسباتی شده‌اند و فکر کرده‌اند می‌توانند با این روش کاری را به پیش ببرند، سخت در ‌اشتباه هستند، باید بدانند امروز جنگ اراده‌ها است؛ آمریکایی‌ها اراده کرده‌اند اینها زنده نمانند، آنچه حاکم خواهد بود اراده ملت‌هایی است که از ایمان به خدا نشئت گرفته است.
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: روز نکبت چه روزی است؟ همه روزهایی که شاهد سلطه سلطه‌گران هستیم و امروز، به این جهت روز نکبت است که از سویی مستکبران در حال افزایش ظلم فاحش هستند و بخشی که باید فریاد بزند، سکوت کرده است؛ امروز قدس آرمان عدالت خواهان سراسر عالم اعم از یهودی و شیعه و سنی و صاحبان ادیان و مکاتب است، ائتلاف جهانی علیه الحاد نوین شکل گرفته است. سرمایه‌داران و کمپانی‌های بزرگ اقتصادی مردم را در زیر جهان در زیر چرخ‌های خود در حال له کردن هستند. این ائتلاف ادیان ابراهیمی است که می‌تواند آنها را متوقف کند.
تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: باید حساب صهیونیست‌ها را از موسویان و حساب مستکبران از عیسویان و حساب آل‌سعود از مسلمانان باید جدا شود، اینها جدا هستند، اقدامات آل‌سعود را نباید به حساب اسلام گذاشت و اقدامات صهیونیست‌ها نیز نباید به نام موسی کلیم نوشته شود اینها اقدامات یک جریان فاسد سرمایه‌داری است اما جریان مقاومت به آنها اجازه نمی‌دهد به آرزوی خود برسند.
وی افزود: امروز شاهد سیاست بدون معنویت و دین هستیم، آمریکا سیاست بدون معنویت و اخلاق را دنبال می‌کند که نتیجه آن تجاوز به حقوق ملت‌ها و کلاهک هسته‌ای است؛ امام خمینی(ره)، پرچم اسلام ناب و سیاست همراه با اخلاق را دنبال کرد و امروز جانشین ایشان، امام خامنه‌ای، سخن و فریادشان همین است که باید سیاست ما و روابط ما براساس دین و معنویت و اخلاق باشد، سیاست ما براساس عقلانیت و معنویت و اخلاق و عدالت باشد، سیاست‌ورزی بدون عدالت و اخلاق و معنویت، راه به جایی نمی‌برد، امروز پرچم سیاست‌ورزی باید توام با اخلاق و عدالت و معنویت باشد و نتیجه این سیاست ورزی این می‌شود که در 22 روز حکومت غاصب اسرائیل را به ستوه می‌آورند و امروز گنبد آهنین بر روی تل‌آویو کاری نمی‌تواند بکند زیرا جبهه مقاومت در منطقه قوی است.
حجت‌الاسلام رئیسی بیان داشت: ما صلح عادلانه را برای همه جهان به‌رسمیت می‌شناسیم و معتقد به جنگ افروزی نیستیم اما با تمام وجود برابر جنگ‌افروزان می‌ایستیم و در این آرمان خسته نخواهیم شد؛ مسئله سنی و شیعه نیست، مسئله ظلم ظالمان و تعدی به حقوق انسانه‌ای مظلوم است؛ انسان‌هایی که امروز دچار ظلم و تعدی شده‌اند. امیدواریم این مقاومت روز به روز افزون شود، تمدن رضوی، ائتلاف جهانی علیه الحاد نوین را آموزش می‌دهد و ما معتقدیم تمدن رضوی جریان ظلم ظالمان و ستم ستمگران را خاتمه خواهد داد.