kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
سرلشکر جعفری در جشنواره طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز»:

نگاه مسئولان به جای داخل به بیرون است

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ظرفیت‌ها و‌ توانمندی‌های زیادی در کشور داریم اما با یک غفلت استراتژیک نیز مواجهیم و آن این است که از سوی مسئولان به خوبی به توانمندی داخل توجه نمی‌شود و به جای داخل، نگاه‌ها به بیرون است.




سرلشکر محمدعلی جعفری در جشنواره طرح ملی «بسیج همگام با کشاورز» که به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با طرح اعتلای «بسیج همگام با کشاورز» با وجود همه نارسایی‌ها و بی‌توجهی‌ها و ناملایماتی که وجود دارد، افق و آینده روشنی در انتظار کشاورزی کشور باشد چراکه این طرح می‌خواهد همان حرکت انقلابی اوایل انقلاب را دنبال کند.
به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و‌توانمندی‌های زیادی در کشور داریم اما با یک غفلت استراتژیک نیز مواجهیم و آن این است که از سوی مسئولین بخوبی به توانمندی داخل توجه نمی‌شود و به جای داخل، نگاه‌ها به بیرون است. فرمانده کل سپاه گفت: به هرحال نتیجه بحث‌ها و مذاکرات چند سال اخیر شد برجام و این برجام بجای اینکه مانع تحریم‌ها شود بستری شد برای نهادینه سازی تحریم‌ها علیه کشورمان.
سرلشکر جعفری گفت: امروز یک بار دیگر شاهد اثبات این هستیم که آمریکا قابل اعتماد نیست. اقدام آمریکا با هدف شکستن مقاومت ایران انجام گرفته و یک موضوع جدید نیست و سالهاست شاهد خباثت‌های دشمنان هستیم لذا باید متکی به خود بوده و نگاهمان به درون باشد.
وی خاطرنشان کرد: رهبری از بسیج انتظار دارند که با خدمت به مردم و برنامه‌های مردمی و طرح‌های مردم پایه اعتلا پیدا کند. یکی از این طرح‌ها، طرح اعتلای بسیج همگام با کشاورز در جهت خودکفایی کشاورزی و امنیت محصولات غذایی است. فرمانده کل سپاه افزود: این طرح به دنبال انتقال تجربیات کشاورزان نمونه به دیگر کشاورزان در جهت بهبود و اصلاح نوع کشاورزی و برداشت محصول است و یک طرح آموزشی محسوب می‌شود.
سرلشکر جعفری گفت: با اجرای این طرح، خودکفایی چهار محصول استراتژیک گندم، برنج و کلزا و ذرت صورت می‌گیرد و رهبری نیز بر استفاده بهینه مصرف آب در این طرح‌ها تاکید کردند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه برخی از مسئولین به خارج و نظریات آنهاست، به سخنان یک اقتصاددان سوئیسی ‌اشاره می‌کنم که می‌گوید «پس از خروج ترامپ از برجام، هیچ اتفاق سریع و‌ منفی برای ایران رخ نخواهد داد. ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده و موفقیت‌هایی داشته است. خروج ترامپ از برجام هدیه‌ای به ایران است. مشکل ایران کسانی هستند که عاشق غربند و نمی‌خواهند بپذیرند که غرب فایده‌ای برای اقتصاد ایران ندارد. اولویت اول ایران پس از خروج آمریکا از برجام باید استقلال از غرب باشد.» اینها سخنان یک اقتصاد‌دان غربی بود.
فرمانده کل سپاه افزود: ما با نگاه به داخل هیچ نیازی به کشورهای غربی و اروپایی نخواهیم داشت ولی متاسفانه او‌ (کارشناس سوئیسی) درست می‌گوید؛ نگاه برخی مسئولان ما به خارج است که امیدواریم اتفاقات اخیر منجر به اعتماد نداشتن به غربی‌ها و حتی اروپایی‌ها شود که زمزمه‌های آن نیز شنیده می‌شود و مرکل (صدراعظم آلمان) دیروز اعلام کرده نباید انتظار مقابله با آمریکا از اروپا داشت.
سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها بارها اعلام کردند که نمی‌توانند مقابل تحریم‌های آمریکا بایستند. حالا به هر ترتیب، فرصتی به اروپا داده شده اما باید تضمین بدهند که بعید می‌دانیم تضمین بدهند و در آن صورت باید مسیر خودکفایی ملی و صنعت هسته‌ای را با ظرفیت‌های داخلی دنبال کنیم.
طرح بسیج برای انقلاب در صنعت غذایی کشور
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین نیز در این جشنواره طی سخنانی اظهار داشت: کشور ما کشوری است که در جنگی اقتصادی قرار دارد و با اتفاق اخیر، دیپلماسی با غرب و آمریکا نیز به بن‌بست رسیده است. وی افزود: کشوری مانند ایران که از نظر خاک و آب و هوا بسیار غنی است، باید بتواند از نظر تولید مواد غذایی روی پای خود بایستد.
به گزارش تسنیم، رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین با‌ اشاره به اینکه امروز 54 هزار کشاورز بسیجی داریم، گفت: در سازمان بسیج 8 طرح به عنوان طرح‌های اولویت‌دار وجود دارد که یکی از این طرح‌ها، طرح همگام با کشاورز است. سردار غیب‌پرور خاطر نشان کرد: نقش بسیج در صنعت کشاورزی نقش تصدی‌گری نیست بلکه نقش ما نقش تسهیل‌گری برای کمک به کشاورزی کشور است. وی یادآور شد: ماه‌های متمادی روی طرح مذکور کار شده و ما به این نتیجه رسیدیم که این طرح می‌تواند کشور را به استقلال در صنعت غذایی برساند و حتی قادر باشیم تولیدات غذایی به دیگر کشورها صادر کنیم.
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین گفت: این طرح اگر بتواند با برنامه‌ریزی‌هایی که پیش‌بینی شده ادامه پیدا کند، انقلابی در صنعت غذایی کشور خواهد بود.