kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
سازمان جهانی بهداشت:

دیفتری 20 استان یمن را آلوده کرد /91 نفر طی 7 ماه جان باختند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده شیوع دیفتری در یمن در 7 ماه گذشته به مرگ ۹۱ نفر منجر شده و 21 استان از 23 استان این کشور نیز به این بیماری آلوده شده است.




حملات سه ساله آل‌سعود به یمن باعث نابودی زیر ساخت‌های این کشور شده است. جنگنده‌های ائتلاف سعودی بیمارستان‌ها، مدارس، منابع آبی و منازل مسکونی زیادی را در یمن نابود کرده‌اند. این مسئله باعث شده تا امکان ارائه خدمات بهداشتی در این کشور بسیار ضعیف شده و همین مسئله زمینه را برای انتشار بیماری‌های واگیردار فراهم کرده است. در ماه‌های گذشته بیماری وبا جان مردم یمن را می‌گرفت اکنون دیفتری نیز به این بیماری اضافه شده و مصیبت مردم این کشور دو چندان شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آناتولي، سازمان جهاني بهداشت روز شنبه اعلام کرد شيوع ديفتري در يمن در 7 ماه گذشته به مرگ 91 نفر منجر شده است. اين سازمان همچنین اعلام کرده قربانيان از 20 استان و 191 منطقه هستند. يمن 23 استان و 333 منطقه دارد. در ادامه گزارش سازمان جهاني بهداشت آمده:  «1725 نفر در يمن به ديفتري مبتلا شده‌اند. شمار افراد مبتلا در استان هاي اب (‌مرکز )‌ و صنعا بيش از ديگر استان‌ها است.»
شيوع ديفتري در يمن با افزايش وبا در اين کشور از آوريل 2017 (فروردین 96) هم زمان شده است. آمارهای رسمی می‌گویند بيش از 1200 نفر در اين کشور بر اثر وبا جان باخته‌اند. بر اساس گزارش هاي قبلي سازمان جهاني بهداشت نزديک به يک ميليون يمني نيز به اين بيماري مبتلا هستند.