kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

جایگاه آیت‌الله سیستانی در نگاه نماینده ویژه سازمان ملل در عراق

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق پس از بازدید از حرمین امامین عسکریین در سامرا، آیت‌الله «سید علی سیستانی» را «الگوی انسانیت» و «مرد حکیم» توصیف کرد.

«یان کوبیچ» نماینده ویژه سازمان ملل در عراق در دیدار با نمایندگان آستان مقدس امامین عسکریین در سامراء، گفت: آیت‌الله سید«علی حسینی سیستانی» مرجعیت دینی اعلای شیعیان، الگوی انسانیت و مرد حکیمی است و برای ما از جایگاه و ارزش ویژه‌ای برخوردار است.
نماینده ویژه سازمان ملل مراحل پیشرفت و توسعه و عمران حرمین عسکریین در سامرا را که در بازگشت زندگی طبیعی به این شهر بسیار سهیم بوده است، ستود و گفت: «واقعیتی که می‌بینیم این است که این گنبد طلایی امروز می‌درخشد و نور امید را برای بشریت در آینده روشن می‌کند و این یک پیام بسیار مهم است.»
به گزارش شفقنا، در همین حال، شیخ «سیف العائدی» رئیس بخش امور دینی آستان مقدس امام حسن عسکری(علیه‌السلام) برای نماینده ویژه سازمان ملل در عراق به تشریح  مسایل درباره شهر سامراء و حرمین امامین عسکریین (علیهما‌السلام) از نظر تاریخی، دینی اقدام کرد.
گفتنی است مرجعیت در عراق در جریان اتفاقات اخیر و به ویژه انتخابات بسیار عاقلانه عمل کرده و نقش هدایتگر را به عهده داشته است.