kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

بازتاب جهانی ضرب شست مقاومت در جولان

در ادامه واکنش‌ها به پاسخ موشکی سوریه علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی، رئیس پارلمان لبنان گفته، دمشق با این اقدام خود، موفق شد یک «موازنه وحشت» در برابر اسرائیل ایجاد کند.
سرویس خارجی-

واکنش موشکی سوریه علیه رژیم صهیونیستی، همچنان مورد توجه محافل سیاسی و رسانه‌ای جهان است. پیش از این، چیزی که زیر ذره‌بین رسانه‌هایی مثل روزنامه‌های «گاردین» و «تلگراف» رفته بود، ناتوانی گنبد آهنین اسرائیل در ساقط کردن موشک‌های شلیک شده ارتش سوریه بوده است.
بامداد پنجشنبه گذشته این ارتش 10 موضع حساس رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را با 57 موشک به دقت هدف قرار داد که به گفته رسانه‌های غربی، تنها چهار موشک را اسرائیلی‌ها توانستند منهدم کنند.
در ارتباط با این اتفاق که یک نقطه عطف در تحولات منطقه است، دیروز نیز رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی جهان اظهارنظر کردند. «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان و رهبر «جنبش امل» این کشور راجع به موشکباران مواضع صهیونیست‌ها از سوی سوریه گفت، دمشق با این اقدام خود، موفق شد یک موازنه وحشت با رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
وی تاکید کرد پاسخ ارتش سوریه به رژیم اسرائیل و هدف قرار دادن مواضع این رژیم در جولان اشغالی، در واقع محقق شدن هشدارهایی بود که پیش از این دمشق به اسرائیلی‌ها داده بود.
رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به سوالی در خصوص «احتمال شکل‌گیری جنگ میان اسرائیل و سوریه» هم تاکید کرد که با توجه به مساحت اندکی که اسرائیل دارد، به سود این رژیم نیست که درگیر جنگی بلندمدت یا واقعی شود.
رئیس جنبش امل و هم‌پیمانان حزب‌الله در انتخابات پارلمانی اخیر، تاکید کرد که چنین جنگی قطعا منافع آمریکا در سوریه را به خطر انداخته و در صورت وقوع، پیامدهای آن حتی متوجه آمریکایی‌های حاضر در سوریه نیز خواهد شد.
تلفات صهیونیست‌ها
علی‌رغم تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای مخفی نگه داشتن شمار تلفات نظامیان صهیونیست، یک مرکز پژوهش آلمانی موسوم به «ویرل» فاش کرد، در حمله موشکی ارتش سوریه به اسرائیل، سه نظامی اسرائیلی که یکی از آنها درجه سرتیپی داشت، کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری قدس، این مرکز پژوهش آلمانی که مقر آن در برلین است، شمار زخمی‌های این حمله سوریه را نیز 25 نظامی اسرائیلی اعلام کرده است.
این آمار در حالی منتشر می‌شود که به گفته منابع وابسته به مقاومت، در حمله فوق ده‌ها افسر صهیونیستی کشته شده‌اند.
بر اساس اطلاعاتی که از جولان اشغالی رسیده، در پی اصابت موشک‌های فوق، بیش از 40 دستگاه آمبولانس به مناطق نظامی مورد نظر اعزام شده و فورا به بیمارستان‌ها بازگشتند.
گفتنی است، به رغم وقوع این حملات کم‌سابقه به مواضع صهیونیست‌ها، رسانه‌های رژیم صهیونیستی و برخی رسانه‌های غربی تلاش زیادی کردند این حملات را به ایران نسبت بدهند. دولت و ارتش سوریه رسما اعلام کرده‌اند، این حملات کار آنها بوده است نه ایران.