kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۲۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷

سونامی رسوایی جنسی به پنتاگون رسید/ تعلیق 2 افسر ويژه نیروی دریایی آمریکا

شبکه راشا تودی گزارش داده 2 تن از افسران ارشد تیم ملوانان آمریکا به اتهام سوءرفتار جنسی تعلیق و به آمریکا بازگردانده شده‌اند و بازجویان آمریکایی مشغول بازجویی از آنها هستند.


سریال رسوایی اخلاقی مقامات سیاسی و نظامی غرب به ویژه آمریکا تمامی ندارد. این رسوایی تا دیروز بین مقامات سیاسی آمریکا در کنگره و کاخ سفید می‌گشت اما خبرهای تازه از این حکایت دارد که پنتاگون نیز درگیر این رسوایی است. تا کنون ده‌ها شخصیت آمریکایی، از مقامات سیاسی و هالیوودی گرفته تا سناتور و وکیل طی ماه‌های گذشته به دلیل رسوایی‌های اخلاقی برکنار یا مجبور به استعفا شده‌اند. هفته گذشته دامنه این رسوایی به دادستان کل نیویورک نیز رسید. وی که از طرفداران سرسخت جنبش دفاع از حقوق زنان بود به تجاوز جنسی همراه با کتک به چهار زن متهم شده است! که در نهایت مجبور به استعفا شد.
اما دیروز دامنه این رسوایی به ژنرال‌های ارتش آمریکا نیز رسید. راشا تودی گزارش داده که 2 تن از فرماندهان تیم ملوانان آمریکایی به اتهام سوءرفتار جنسی تعلیق و به آمریکا بازگردانده شده‌اند.
بر اساس اعلام مقامات نیروی دریایی آمریکا، فرمانده گروه نیروهای ویژه نیروی دریایی در آفریقا و همچنین یکی از مقامات ارشد این گروه به اتهام تجاوز و آزار جنسی به آمریکا بازگردانده شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. در همین حال شبکه خبری ای.بی.سی به نقل از «لیوتنانت جاک مکسول»، سخنگوی این تیم ملوانان گزارش داده: «این 2 مقام به اتهام سوءرفتارهای جنسی در حین مأموریت از سمت‌های خود کنار گذاشته شدند.»
بر اساس اعلام مقامات پنتاگون این 2 افسر ارشد نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر تحت بازجویی و تحقیقات قرار دارند. این 2 افسر روز 10 مه (پنج شنبه20 اردیبهشت) از سوی «مارک هیکز»، فرمانده مرکز فرماندهی عملیات ویژه در آفریقا، تعلیق شدند.