kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳
اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حمايت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري

چنگ زدن به ریسمان پوسیده برجام به دور از تدبير و عقلانيت سياسي است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در اطلاعیه‌ای تأکید کرد: اروپا و ديگر دوستان آمريکا، مانند آمريکا غير قابل اعتمادند و بايد قاطعانه‌ و بدون‌ هيچ ملاحظه‌اي دشمن را شناخت و به تحليل و عمل انقلابي پرداخت و يک ديپلماسي هوشمندانه را دنبال کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ولايت مطلقه فقيه يک مديريت سازنده و موفق در هدايت و راهبري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است. مسائل مهمي چون عزّت و آبروي ملّت ايران، اعتلاي فرهنگ و اخلاق، تحکيم و حفظ بنيان خانواده، تکثير و تربيت نسل مومن و انقلابي، ساماندهي اقتصاد و معيشت، عدالت فراگير، وحدت و دوري از اختلاف از جمله مواردي است که بارها با توجه به نيازهاي کشور توسط رهبر معظم انقلاب به مسئولان توصيه شده است. اما متاسفانه مروري بر راهبردها و توصيه‌هاي معظم‌له در موارد مختلفي چون «توجه به ظرفيت‌هاي داخلي، معيشت مردم، توليد،‌اشتغال، اقتصاد مقاومتي، مبارزه با فساد، دشمن شناسي و....» نشان مي‌دهد مسئولان، قوي و تاثيرگذار وارد ميدان نشده‌اند و هر روز کشور از بي توجهي به اين تذکرات در حال آسيب ديدن است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله‌ اين موارد مذاکرات هسته‌اي است که در ميدان سياست بازي و نقض عهد‌هاي مکرر طرف‌هاي خارجي به توافقي ضعيف و بي‌خاصيت تبديل، و با بردن کشور به مرحله اي چالش‌زا منجر به کاهش سرعت رشد و پيشرفت کشور شده است. سند ننگين 2030 نمونه‌ ديگري است که علي رغم هشدار‌ها و تذکرات جدي، مخفيانه پيگيري و اجرايي مي‌شود و در زمينه پيام‌رسان‌هاي بيگانه همچون تلگرام نيز نقش مخرب حضور دشمن عامدانه يا غافلانه ناديده گرفته مي‌شود. اقتصاد و بازار در مواجهه با هجوم کالاهاي وارداتي خرد شده و بي‌توجهي‌ به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري همچنان ادامه دارد.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: جامعه مدرسين حوزه علميه قم ضمن حمايت از مواضع متقن و محکم رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي «مدظله العالي»، اعلام مي‌نمايد: بايد در تصميمات کلان، محور ولايت فقيه باشد و جهت‌گيري‌ها، سياست‌هاي مديريتي و تصميمات کشور در مسير اهداف و شعارهاي انقلاب اسلامي طرح‌ريزي و اجرايي شود. اقدامات خصمانه اخير دشمنان نظام اسلامي حکايت از آغاز دور جديدي از توطئه‌ها و خباثت‌ها دارد. مسئولان با يکپارچگي و تبعيت مطلق از ولايت فقيه، راه نفوذ و اختلاف افکني دشمن را سد کنند و نگذارند در صفوف ملت شکاف و فاصله‌اي ايجاد شود. مسئولان بدانند و آگاه باشند ملت انقلابي نظاره‌گر وعده‌ها و کارکردهاي آنها هستند و انحراف از اصول انقلابي را بر‌نمي‌تابند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: در ميدان ديپلماسي که حقيقتا ميدان جنگ و مبارزه است تنها با حفظ جهت‌گيري‌هاي اسلامي، انقلابي و توجه به مباني و اصول، مي‌توان پيروز و سربلند بود لذا ذره‌اي عدول از اين رويکرد، کشور را با خسران مواجه خواهد کرد. امروز برجام ريسمان پوسيده‌اي است که چنگ زدن به آن به دور از تدبير و عقلانيت سياسي است. اروپا و ديگر دوستان آمريکا، مانند آمريکا غير قابل اعتمادند و بايد قاطعانه‌ و بدون‌ هيچ ملاحظه‌اي دشمن را شناخت و به تحليل و عمل انقلابي پرداخت و يک ديپلماسي هوشمندانه را دنبال کرد.