kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

ارتش سوریه با شلیک 57 موشک مواضع نظامیان صهیونیست را درهم کوبید

نیروهای ارتش سوریه در پاسخ به حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک این کشور، مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی را با 57 موشک درهم کوبیدند.

نیروهای ارتش سوریه پس از ماه‌ها خویشتنداری در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، شب پنجشنبه مواضع ارتش این رژیم را در جولان اشغالی، با 57 موشک درهم کوبیدند.
به گزارش تسنیم، اهدافی که در جولان اشغالی هدف اصابت موشک قرار گرفتند، بسیار حساس بودند و نقش موثری در ارائه اطلاعات فوری به فرماندهان صهیونیست برای انجام حملات به سوریه داشته‌اند.
مراکز مرتبط با کنترل نیروها، فعالیت‌های فنی و ارائه اطلاعات استراتژیک، از جمله مواضعی بودند که با موشک‌های ارتش سوریه هدف قرار گرفته‌اند. یکی از این مراکز، «یگان 9900» است که کارشناسان نظامی صهیونیست با افتخار از آن یاد می‌کرده‌اند.
تهدید دمشق به حملات بیشتر
«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: به طور قطع، سوریه (در مقابل تجاوزات اسرائیل) ساکت نخواهد ماند و در برابر حملات صهیونیست‌ها، دست بسته نخواهد ماند و با همه توان و تجهیزات خود، به این حملات پاسخ خواهد داد، همانطور که بامداد امروز (پنجشنبه گذشته) انجام داده است.
وی افزود: سوریه به خاطر مقابله با نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی و دفاع مداوم از ملت مظلوم فلسطین، در معرض حملات رژیم غاصب قرار گرفته است.
مقداد گفت: مقاومت سوریه و پایداری آن در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت. وی تصریح کرد: اکثر سلاح‌های مورد استفاده سوریه علیه رژیم صهیونیستی ساخت داخل است.
معاون وزیر خارجه سوریه گفت: حملات ارتش صهیونیستی به سوریه موضوع جدیدی نیست و دشمنی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه کشورهای برخوردار از حاکمیت در منطقه، امری طبیعی است.
وی افزود: نقش آل‌سعود در منطقه منفی است. عربستان که خود را یک کشور اسلامی می‌داند، امروز به دوست رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. امروز روابط عربستان با این رژیم بهتر از روابط عربستان با کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.
واکنش نتانیاهو
«بنیامین نتانیاهو»  نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات موشکی ارتش سوریه، آن را به ایران نسبت داد. همین رویکرد را رسانه‌های صهیونیستی و رسانه‌های غربی هم پی گرفتند.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل اجازه استقرار نظامی ایران در سوریه را نخواهد داد.
این نوع واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات این رژیم به حملات موشکی سوریه، شکننده بودن اسرائیل را برملا می‌کند.
در ارتباط با ادعاهای فرماندهان صهیونیست مبنی بر اینکه سامانه دفاعی اسرائیل بسیاری از موشک‌های سوری را هدف قرار داده نیز روزنامه انگلیسی «گاردین» فاش کرد که اسرائیل نتوانست همه موشک‌های سوریه را رهگیری کند.
روزنامه انگلیسی «تلگراف» هم نوشت، شمار موشک‌های سوری شلیک شده به جولان (اشغالی) 20 عدد بوده و گنبد آهنین (سامانه رژیم صهیونیستی) چهار موشک را ساقط کرده است.
انهدام موشک‌های صهیونیستی در آسمان
به گزارش فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، 28 جنگنده اسرائیلی پنج‌شنبه گذشته به سمت نقاطی از سوریه، حدود 60 موشک شلیک کردند. وزارت دفاع روسیه افزود، سامانه دفاعی سوریه بیش از نیمی از این موشک‌ها را در هوا منهدم کرد.
فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه نیز اعلام کرد، ارتش سوریه بیش از نیمی از موشک‌های شلیک شده اسرائیلی را در هوا منهدم کرده و شمار شهدای اصابت این موشک‌ها نیز سه نفر است.
به گفته فرماندهی ارتش سوریه، یک ایستگاه راداری و تعدادی مواضع پدافند هوایی در سوریه دچار خسارت شد و یک انبار مهمات نیز منهدم شده است.
سایر رویدادها
* گروه‌های فلسطینی واکنش سوریه به تجاوزات ارتش صهیونیستی را پاسخ طبیعی به گردنکشی‌های تل‌آویو دانستند.
* «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با یک روزنامه یونانی، اعلام کرد که غربی‌ها مسئول جنگ در سوریه هستند.
* با پاک شدن اطراف دمشق از وجود عناصر تروریستی، 65 هزار آواره سوریه به منطقه «غوطه‌شرقی» بازگشتند.
* واشنگتن سفر کارکنان دولت آمریکا به بلندی‌های جولان را ممنوع کرد.
* تروریست‌های «ارتش آزاد» در جنوب سوریه از تشکیل یک ائتلاف نظامی خبر دادند. مدتی است که آمریکا و انگلیس سرگرم سازماندهی ارتش آزاد و دیگر گروه‌های تروریستی در جنوب سوریه هستند.