kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۲۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
آیت‌الله جنتی:

اقدام آمریکا حقانیت هشدارهای رهبری را بر همگان ‌آشکار کرد

رئیس‌ مجلس خبرگان رهبری تأكید كرد: اقدام نابخردانه‌ آمریكا نشان داد نظر مقام معظم رهبری از سایر نظرات دقیق‌تر است و علاوه‌بر آن ایشان از همه بهتر دشمن را می‌شناسند و از همه بهتر مسائل سیاسی را درک می‌کنند.





آیت‌الله احمد جنتی در جلسه‌ شورای نگهبان با ‌اشاره به خروج آمریكا از برجام، گفت: ترامپ با خروج از برجام نشان داد هیچ اعتقادی به تعهدات بین‌المللی ندارد و فقط با توجه به اغراض سیاسی و هوای نفس خود تصمیم می‌گیرد.
وی با بیان اینكه اقدام رئیس‌جمهور آمریكا به اعتراف احزاب و گروه‌های سیاسی داخل آمریكا از روی بی‌توجهی به عواقب آن صورت گرفته است، افزود: افراد برجسته‌ سیاسی در دنیا به ویژه در آمریكا و اروپا عهدشكنی در برجام را موجب بی‌آبرویی و بی‌اعتباری آمریكایی‌ها می‌دانند.
به گزارش رسا، دبیر شورای نگهبان در ادامه به موضع‌گیری منفی علیه آمریكا در جهان به ویژه كشورهای اروپایی ‌اشاره کرد و اظهار داشت: موضع‌گیری منفی از سوی اروپایی‌ها كفایت نمی‌كند و ما منتظر اقدام عملی آنها برای اجرای تعهدات خودشان در این زمینه هستیم.
آیت‌الله جنتی با ‌اشاره به هشدارها و موضع‌گیری به حق مقام معظم رهبری در طول مذاكرات مبنی بر عهدشکنی آمریکا، تأكید كرد: اقدام نابخردانه‌ آمریكا نشان داد نظر مقام معظم رهبری از سایر نظرات دقیق‌تر است و علاوه‌بر آن ایشان از همه بهتر دشمن را می‌شناسند و از همه بهتر مسائل سیاسی را درک می‌کنند.
وی با تأکید بر موضع حق و حكیمانه مقام معظم رهبری در مسائل مختلف، گفت: همه‌ ملت، مسئولان و دولت باید متحد در یك صف تسلیم مقام معظم رهبری باشیم و مطمئناً در این صورت ملت ما از این بحران نیز سربلند بیرون خواهد آمد و در غیر این صورت دچار خسارت خواهیم شد.