kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

میشل عون برگزاری انتخابات سالم و بدون حاشیه را به مردم لبنان تبریک گفت

رئیس‌جمهور لبنان ضمن تبریک به مردم این کشور به خاطر برگزاری سالم و بدون حاشیه انتخابات پارلمانی، اظهار داشت: باید چشم و گوش خود را نسبت به حوادثی که روی می‌دهد، باز کنیم و هوشیار باشیم.



به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، «میشل عون»، در پیامی به مردم لبنان، برگزاری انتخابات پارلمانی بدون حاشیه و سالم را به آنها تبریک گفت و اظهار داشت: به لطف آرای شما، قانون جدید انتخابات به درستی اجرا شده است.
عون افزود: باید نسبت به آنچه که پیرامونمان می‌گذرد و نسبت به چالش‌های منطقه‌ای ناشی از نتایج جنگ‌ها هوشیار باشیم، در حالی که هیچ نظر و نقشی در آنها نداریم اما این بحران‌ها سنگینی خود را بر دوش کشور ما انداخته و بر همه بخش‌های داخلی از جمله اجتماعی، اقتصادی و امنیتی تاثیر سوء گذاشته است و با وجودی که کمک‌های انسانی داشتیم اما بهایی که لبنان در نتیجه آن جنگ‌ها پرداخته، فراتر از توانش بود تا جایی که مجبور شدیم راه‌حلی سریع مبنی بر بازگشت تدریجی آوارگان سوری به مناطق امن این کشور را درخواست کنیم.
وی ادامه داد: لبنان به تعهدات عربی و بین‌المللی خود وفادار خواهد بود و برای متحد کردن اعراب، تلاش خود را ادامه می‌دهد.
رئیس‌جمهور لبنان گفت: با برگزاری انتخابات لبنان صفحه جدیدی از تاریخ سیاسی خود را پس از دوران تنش‌ها گشوده است. لبنانی‌ها با مشارکت در انتخابات اثبات کردند که روح دموکراسی در میانشان ریشه‌دار است و آنها با نهایت آزادی خواست خود را برای تغییر ابراز کردند. لبنان پیروز است.
عون افزود: امروز همه فراکسیون‌ها با همه رویکردها و گرایش‌های سیاسی با شروع دور جدید کار پارلمان از ۲۰ مه ۲۰۱۸ (30 اردیبهشت) برای مقابله با چالش‌های مشترک و برعهده گرفتن مسئولیت همکاری با یکدیگر به نشستی در پارلمان دعوت هستند.
وی افزود: چالش‌های بسیاری در انتظار لبنانی‌هاست و کشور بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند همبستگی میان لبنانی‌هاست و بیش از هر زمان دیگری باید منافع ملی بر منافع فردی، حزبی یا قومی برتری داشته باشد.