kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

مقامات مصری تاسیس رژیم اسرائيل را در قاهره جشن گرفتند!

برگزاری جشن تشکیل رژیم صهیونیستی در یک هتل در مصر باعث خشم فعالان مدنی این کشور شد.




جشن سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی موسوم به «نکبت»، در هتل «نایل ریتز کارلتون» در مرکز قاهره تحت تدابیر شدید امنیتی و کنترل کامل این هتل که به میدان التحریر مشرف است، برگزار شد. روزنامه رای الیوم چاپ لندن اعلام کرد، این مراسم بزرگ در آرامش کامل برگزار شد و شمار زیادی از شخصیت‌ها و اعضای پارلمان مصر، برای حضور در این مراسم، دعوت شده بودند.
در شرایطی که رسانه‌های دولتی مصر نسبت به این خبر هیچ واکنشی نشان ندادند، کاربران شبکه‌های اجتماعی به عنوان «رسانه جایگزین»، خشم خود را از برگزاری این مراسم در قاهره اعلام داشته‌اند؛ به صورتی که فعالان اجتماعی، از دولت و نظام مصر به سبب موافقت با برگزاری چنین مراسمی در قاهره که ننگی بر پیشانی کشورهای عربی است، انتقاد کرده‌اند. رفعت سید احمد رئیس ‌مرکز مطالعات و تحقیقات یافا، در این باره گفت، برگزاری چنین جشنی، نوعی غرور برای اسرائیل و سهل‌انگاری غیر قابل توجیه و غیر قابل قبول نظام مصر است و این جشن بر روی خون مردم مصر، فلسطین و دیگر کشورهای عربی برگزار شده است. سید احمد افزود، پیش از این، مراسم در منزل سفیر پیشین اسرائیل در قاهره و با حضور برخی خائنان برگزار می‌شد اما این بار این مراسم در هتل «ریتز کارلتون» در مرکز قاهره برگزار شد.
رئیس ‌مرکز یافا، با اشاره به خیانت دولت مصر به مصری بودن و عرب بودن خود، تحریم هتل ریتز کارلتون را نیز خواستار شد و برگزاری چنین جشنی را اعتراف ضمنی به این مسئله دانست که مصری‌ها به عنوان یک تروریست در همه جنگ‌ها علیه رژیم صهیونیستی شرکت کرده‌اند. سید احمد، تحریم کارآمد و موثر را بهترین راه برای رویارویی با اسرائیل دانست و از جنبش مقاومت خواست تا بار دیگر برای مقابله با این رژیم، متحد شود. احمد خلیل از فعالان معروف کارگری نیز در این باره نوشت، ننگ بر کسانی باد که به صهیونیست‌ها اجازه داده‌اند تا سالگرد ‌اشغال فلسطین را در قاهره جشن بگیرند.