kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲
جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی:

با بی‌اعتمادی کامل به دولت عهد‌شکن آمریکا اجازه تحمیل خواسته‌های نامشروعشان را نمی‌دهیم

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: ضمن بیعت مجدد با آن رهبر بزرگوار و اظهار بی‌اعتمادی کامل به دولت عهد‌شکن آمریکا صریحاً اعلام می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی به دشمنان کشور اجازه نخواهیم داد که از نجابت ملت ایران سوء استفاده کرده و خواسته‌های نامشروع خود را به کشور ما تحمیل کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در بخشی از این نامه آمده است: پذیرش برجام توسط ملت ایران اهداف مهمی را دنبال می‌کرد که رفع تحریم‌ها و گشایش در اقتصاد کشور جزو مهمترین آنهاست. متأسفانه، علی رغم پایبندی اکید جمهوری اسلامی ایران به مفاد برجام، طرف مقابل و بخصوص دولت پیمان‌شکن ایالات متحده آمریکا از ابتدای انعقاد این معاهده مهم، همه تلاش خود را برای محروم کردن ملت ایران از دستاوردهای برجام به کار بسته و اخیراً ترامپ بحث خروج آمریکا از برجام را مطرح کرده است.
در ادامه این نامه تصریح شده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان فرزندان و سربازان حضرت‌عالی با گرایش‌های مختلف سیاسی، ضمن بیعت مجدد با آن رهبر بزرگوار و اظهار بی‌اعتمادی کامل به دولت عهدشکن آمریکا صریحاً اعلام می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی به دشمنان کشور اجازه نخواهیم داد که از نجابت ملت ایران سوء استفاده کرده و خواسته‌های نامشروع خود را به کشور ما تحمیل کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نامه تاکید کرده‌اند: برجام، نتیجه تلاش‌های پیگیر دولت و دستگاه دیپلماسی متعهد کشور است و اگر قرار باشد ملت ما از دستاوردها و منافع آن محروم بماند، قطعاً مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف خواهد کرد با اقدام متقابل و سخت، دشمن را از عهد‌شکنی پشیمان سازد.
در پایان این نامه آمده است: ضمن تاکید مجدد بر وحدت و همدلی همه قوای کشور، از رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و مذاکره‌کنندگان کشورمان که در روزهای اخیر، مواضع ملت ایران در نفی هرگونه مذاکره مجدد بر روی برجام را به صورت شفاف و قاطعانه اعلام داشته‌اند، تشکر می‌کنیم.