kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹
معاون قرارگاه خاتم‌الانبیا خبر داد

ساخت همزمان ۱۰ سکوی پارس جنوبی در صدرای بوشهر

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران از ساخت همزمان ۱۰ سکوی پارس جنوبی در صدرای بوشهر خبر داد و گفت: در بخش کشتی‌سازی نیز عملیات ساخت یک فروند کشتی نفتکش هفته گذشته آغاز شد.

به گزارش تسنیم، محمدرحیم دهقانی در نشست با  اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  در بوشهر اظهار داشت: همه سرمایه‌گذاری‌های لازم در طول سال‌های گذشته در جزیره صدرای بوشهر انجام شده ولی از همه ظرفیت آن برای تولید و ‌اشتغال استفاده نمی‌شود. معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص)  تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار نفر در صدرای بوشهر مشغول به کارند که ظرفیت ‌اشتغال و تولید در شرکت صنعتی دریایی صدرای بوشهر تا 15 هزار نفر قابل افزایش است.
وی، با بیان اینکه سکوهای پارس جنوبی تا پایان امسال تکمیل و نصب می‌شود تاکید کرد: نگرانی و دغدغه شرکت صدرا بعداز پایان ساخت سکوهای پارس جنوبی است که شاید پس از آن دوباره به سبب نبود سفارش کار با مشکل مواجه شود.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در شرکت صدرا با بیان اینکه نبود سفارش ساخت سازه دریایی ‌اشتغال 3 هزار نفر در صدرا را تهدید می‌‌کند گفت: در صورت نبود سفارش ساخت سازه دریایی در صدرای بوشهر، لطمه بزرگی به اقتصاد استان بوشهر و معیشت مردم وارد می‌شود.
وی، با ‌اشاره به اینکه هم‌اکنون 7 درصد توان کشتی‌سازی صدرای بوشهر استفاده می‌شود تصریح کرد: توان صدرا در ساخت نفتکش‌های بزرگ، و شناورهای مختلف قابل توجه است که باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران افزود: ساخت هرکشتی حداقل برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.