kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
رئیس سازمان صدا و سیما:

ایران ظرفیت بالایی در تولید پویانمایی دارد

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: خوشبختانه با توان و ظرفیتی که امروز در عرصه پویانمایی داریم در سال‌های آتی از کشورهای شاخص در تولیدات پویانمایی خواهیم بود.
همدان- خبرنگار کیهان:

عبدالعلی علی‌عسگری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی به نقش تعیین‌کننده سازمان صدا و سیما در انیمیشن صنعتی در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته، افزایش 25 تا 30 درصد فعالیت‌های پویانمایی را مد نظر داریم و تلاش می‌کنیم طی گفت‌وگو با دولت و بانک‌ها وام ارزان‌قیمت برای توسعه این صنعت فراهم شود.
علی‌عسگری در ادامه با درخواست استاندار همدان مبنی بر راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشگاه صدا و سیما در شهر همدان اعلام موافقت کرد و افزود: امیدواریم کسانی که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند بتوانند در آینده به جریان تولید پویانمایی کشور بپیوندند. وی تبیین کرد: ما در رادیو به 35 زبان و در تلویزیون به 8 زبان شبکه داریم و همه این امکانات برای صادرات انیمیشن فراهم است. علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: بیش از یک هزار و 11 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که بالغ بر 70 درصد آن مربوط به بخش خصوصی بوده است و 52 نفر از اساتید دانشگاهی، صاحبنظران و... طی دو ماه بررسی در داوری آثار نقش ایفا کردند. استاندار همدان در این مراسم اظهار کرد: تقاضا دارم دبیرخانه دائمی جشنواره پویانمایی در همدان پایدار بماند همچنین دانشکده پویانمایی در همدان راه‌اندازی شود. محمدناصر نیکبخت با گلایه از عملکرد مدیرکل اداره ارشاد استان عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان همدان به اندازه اداره دخانیات هم به این جشنواره کمک نکرده است.
در پایان این جشنواره از خانواده شهیدان آیت‌الله مدنی، شهید آیت‌الله مفتح، مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ)، حاج حسین همدانی، شهیدان حاجی بابائی، محمدحسن صوفی و امیر سرتیپ محمود واحدی فرد و برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف، تجلیل شد.