kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳

حوادث کوتاه از کشور

تلف شدن گوسفندان
تبریز -خبرنگار کیهان : 222 راس گوسفند بر اثر ریزش شن کارگاه ماسه شویی در تبریز تلف شدند.
در این حادثه از 240 راس گوسفندی که در منطقه چرا می‌کردند 222 گوسفند زیر آوار شن و ماسه خفه شدند.
چوپان این گوسفندها درباره حادثه گفت : این مناطق را برای چرای گوسفندانمان اجاره کرده بودیم و حق چرا داشتیم اما هیچ‌گونه تابلو یا حصاری مبنی بر فعالیت شرکت ماسه شویی در منطقه وجود نداشت.
برنج قاچاق
مراغه - خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی مراغه از کشف محموله 23 تنی برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 380 میلیون ریال در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ رضا اصلانی‌فر افزود: این محموله قاچاق در حین گشت‌زنی ماموران انتظامی این شهرستان از یک دستگاه کامیون کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: راننده دستگیر شده به همراه خودرو و کالاهای توقیف شده، برای تکمیل پرونده تحویل دستگاه قضائی شد.
دستگیری سارقان طلا
همدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان همدان از دستگیری خواهر و برادر سارق طلای کودکان در این استان خبر داد.
سرهنگ پژمان قویمی، گفت: در تحقیقات مشخص شد سارقان دختر و پسری حدودا ۱۰ و ۱۴ ساله هستند که با نزدیک شدن به کودکانی که النگو و گوشواره دارند به بهانه بازی کردن، در فرصتی مناسب، با سرقت طلاها، بلافاصله سوار بر خودرویی که در اطراف پارک منتظر آنها بوده از محل متواری می‌شدند.
وی افزود: سارقان طلاهای کودکان همچنین سه فقره سرقت دوچرخه از پارکینگ چند مجتمع مسکونی نیز داشتند.
کشف عتیقه
سبزوار - باشگاه خبرنگاران جوان : رئیس‌پلیس شهرستان سبزوار گفت: ۵۰ قلم عتیقه جات مربوط به دوران سلجوقیان در سبزوارکشف و چهار متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.
سرهنگ سید محمد هاشمی افزود: از متهمان 50 قلم عتیقه‌جات شامل پیه سوز، چراغدان، کاسه، مشکات و درپوش مسب و برنجی دارای نقوش انسانی و خطوط کوفی  کشف شد. 
وی ادامه داد: براساس اعلام کارشناسان میراث فرهنگی این‌اشیاء بیش از 1000 سال قدمت تاریخی دارند.
قاچاق کالا از امارات
بوشهر - فارس: فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از کشف کالای قاچاق در آب‌های این استان خبر داد.
علی‌اصغر خرم‌روی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شناورهایی از کشور امارات بارگیری و به مقصد این بندر در حال حرکت هستند که با توقف آنها و با بازرسی دقیق پنج هزار و 457 دستگاه چاپگر، دوهزار و 87 قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، 246 بطری مایع خوشبوکننده، 348 قوطی شیر خشک، 552 شیشه شربت فیمتو، 73 کیلوگرم چای و... که خارج از مجوز قانونی بارگیری شده بود را کشف و یک متهم دستگیر
 شد.
وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده در این عملیات را 43 میلیارد و 796 میلیون و 604 هزار ریال برآورد کرده‌اند.
برق گرفتگی
شیراز - خبرگزاری صدا و سیما : رئیس‌اداره برق شهرستان ممسنی گفت : تکنسین پیمانکار اداره برق شهرستان ممسنی دچار برق گرفتگی شد و جان باخت.
رفیعی افزود: یکی از تکنسین‌های پیمانکاری اداره برق این شهرستان هنگام کار دچار برق گرفتگی شده و جان باخت.
رفیعی ادامه داد: علت حادثه در دست بررسی است.
نجات معجزه‌آسا
زنجان - ایسنا: رئیس‌هلال احمر خدا آفرین گفت : پیرمرد ۸۰ ساله اهل روستای اولی بخش منجوان شهرستان خداآفرین که در جنگل گم شده بوده به‌ طور معجزه‌آسایی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان نجات یافت.
عبادت عبدلی افزود: یک تیم عملیاتی پنج نفره توسط یک دستگاه آمبولانس کمک‌ دار به محل حادثه اعزام و پس از مدتی جست‌وجو موفق شدند این هموطن را پیدا کرده و پس از ارائه کمک‌های اولیه با همکاری اورژانس خداآفرین به مرکز درمانی تحویل دهند.
وی یادآور شد: خوشبختانه این پیرمرد به‌طور معجزه‌آسایی پس از دو شبانه‌ روز ماندن در وسط جنگل بدون آب و غذا و با وجود جراحات ناشی از سقوط از ارتفاع صخره حدود سه متری جان سالم به‌ در برد.
تصادف مرگبار
ایلام - باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس ‌پلیس راه ایلام گفت: تصادف رانندگی در شهرستان مهران سه کشته برجای گذاشت.
سرهنگ رضا همتی زاده افزود: در یک حادثه رانندگی که در سه راهی جاده شهید بسطامی شرکت نفت شهر مهران رخ داد، سه نفر از سرنشینان خودروی پراید در برخورد با یک دستگاه کامیون جان خود را از دست دادند.
وی اظهار کرد: حال دو نفر دیگر از سرنشینان وخیم گزارش شده است.
سارق لوازم خودرو
مراغه - خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری سارق حرفه‌ای لوازم و قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد و گفت: این سارق در بازجویی‌های اولیه به 14 فقره سرقت از داخل خودورها اعتراف کرد.
سرهنگ رضا اصلانی فر افزود: سارق پس از دستگیری به همراه اموال مسروقه کشف شده تحویل مقام قضائی شد.
مار سرگردان
تبریز - خبرنگار کیهان: یک حلقه مار در حیاط یک خانه مسکونی در چهارراه ابوریحان تبریز به دام ماموران آتش‌نشانی افتاد.
این مار باعث ترس و وحشت ساکنان منزل شده بود که توسط ماموران اعزامی آتش‌نشانی به دام افتاد و سپس در طبیعت رها شد.
کشف تریاک
مشهد - ایسنا: سرپرست دادسرای انقلاب مشهد از کشف بیش از ۲۰۰ کیلو تریاک در مشهد خبر داد.
مهدی خدابخشی گفت: پلیس یک دستگاه کامیون حامل بار هندوانه که حامل یک محموله تریاک بود، در یکی از مبادی ورودی مشهد متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو ۴۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.
وی اضافه کرد: همچنین تیم دیگری از پلیس در عملیاتی دیگر یک دستگاه تریلی‌تانکر سوخت را که از کرمان به مقصد مشهد در حرکت بود در نزدیکی مشهد متوقف کردند که در بازرسی از این‌تانکر سوخت ۱۹۰ کیلو گرم تریاک را کشف و یک متهم را نیز دستگیر کردند.