kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
از راه ندادن خبرنگاران تا اعتراض نامزد بازنده

شائبه مهندسی انتخابات قوت گرفت/ معاون وزیر، مخفیانه رئیس تیروکمان شد!

غلامرضا شعبانی‌بهار معاون همگانی وزارت ورزش و جوانان در شرایطی روز گذشته به عنوان رئیس ‌فدراسیون تیروکمان انتخاب شد که شائبه‌هایی درخصوص مهندسی انتخابات مطرح بود!
سرویس ورزشی-

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیروکمان روز سه شنبه به ریاست محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و با حضور شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این انتخابات شعبانی با ۲۹ رای به عنوان رئیس‌انتخاب شد. باقریان و بتو هم هرکدام ۱۳ و ۲ رای به دست آوردند.
این انتخابات در حالی آغاز شد که از مجموع کاندیدایی که اسفندماه سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند و پرونده آنها به مراجع ذی صلاح ارسال شده بود، ٧ نفر هفته گذشته تائید صلاحیت شدند. تائید صلاحیت احمد ارشدی هم دو روز پیش اعلام شد.
البته در این میان انصراف برخی کاندیداها در نهایت تعداد آنها را به ٥ نفر شامل محسن باقریان، حمیدرضا بتو، غلامرضا شعبانی‌بهار، منصور عبدی و احمد ارشدی رساند.همچنین پیش از رای‌گیری، ارشدی از شرکت در انتخابات انصراف داد.
بدین ترتیب انتخابات فدراسیون تیروکمان با حضور ٤ کاندیدا برگزار شد. البته با دستور داورزنی، خبرنگاران اجازه ورود به محل مجمع را نداشتند. این اجازه وقتی به آنها داده شد که بخش ابتدایی و مهم مجمع تمام شده بود و زمان رای‌گیری شروع شده بود. به همین دلیل خبرنگاران در اعتراض به این مسئله از ورود به محل مجمع امتناع کردند.
در این شرایط رای‌گیری میان کاندیداهای فدراسیون تیرو کمان انجام و شعبانی بهار به عنوان رئیس‌جدید این فدراسیون انتخاب شد.
ادعای نامزد انتخابات: ثانیه به ثانیه‌اش مهندسی شده بود
یکی نامزدهای انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان پس از انتخابات این فدراسیون در جمع خبرنگاران حاضر شد و به شدت از نحوه برگزاری انتخابات گلایه کرد. عبدی با تاکید بر این موضوع که انتخابات فدراسیون تیروکمان ثانیه به ثانیه‌اش مهندسی شده بود، اظهار کرد: متاسفانه پروژه‌ مهندسی انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان از شش ماه پیش برای رای آوردن آقای شعبانی بهار کلید خورد. می‌دانم این حرف‌ها برای من هزینه خواهد داشت، اما به‌ هر حال از یک جا باید مقابله با فساد در ورزش شروع شود.
عبدی که پیش از این در انتخابات فدراسیون بدنسازی نیز کاندیدا بود و 2 رای آورد، ادامه‌ داد: به هیچ وجه دوست نداشتم در انتخابات فدراسیون بدنسازی شرکت کنم، اما شخص وزیر ورزش دو ساعت با من جلسه داشت که به انتخابات ورود کنم و پس از رسیدن به ریاست، فساد در این ورزش را از بین ببرم. می‌خواهم بگویم ورزشی که رئیس‌فدراسیون‌هایش از پیش انتخاب می‌شود وضعیتش همین است. یک نفر نماینده وزیر است، یک نفر نزدیک به معاون وزیر است و نفر دیگر مورد حمایت کارمند وزارت است و در کل می‌خواهم بگویم که ورزشی‌ها سر کار نیستند و افراد سیاسی با ارتباطات سیاسی که دارند در ورزش فعالیت می‌کنند.
این نامزد انتخابات فدراسیون تیروکمان، ادامه‌ داد: ثانیه به ثانیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با کمان مهندسی شده بود. از شش ماه قبل این پروسه را کلید زده بودند و با فعالیت‌های گسترده شرایط را به سمتی بردند که آقای شعبانی‌بهار رای بیاورد. او با همکاری آقای شجاعی، سرپرست فدراسیون تیروکمان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داد که یکی از آنها مجمع عجیب و غریب اصفهان بود. در آن مجمع اصلا نباید آقای شعبانی بهار شرکت می‌کرد،‌ بلکه باید آقای داورزنی می‌آمد، اما آقای شعبانی بهار آمد و از همان جا خودش را معرفی کرد. از بودجه ورزش همگانی به هیئت‌ها پول دادند و رای می‌خریدند.
عبدی ادعا کرد: در چند شب گذشته نیز به تمام مدیرکل‌هایی که می‌توانستند انجام دهند تماس گرفتند و تاکید کردند که باید به آقای شعبانی بهار رای بدهند. جالب است آقای شعبانی‌بهار در مجمع گفت‌ به صورت اتفاقی چند ملی‌پوش را دیده و با آنها صحبت کرده است اما من خبر دارم که دیروز ملی‌پوشانی که حق رای داشتند را از اردو خارج و به همین مجموعه آوردند و ناهار دولتی دادند تا به آنها رای بدهند. این انتخابات کاملا مهندسی شده بود و در نهایت هم آقای شعبانی بهار رای آورد. به نظرم باید بالاخره جلوی فساد در ورزش گرفته شود.
داورزنی بعد از انتخابات تیروکمان: ما مهندس شدیم!
پس از عبدی نوبت به داورزنی رسید تا در جمع خبرنگاران حاضر شود و درخصوص اتفاقات مجمع انتخاباتی توضیحاتی را ارایه کند. داورزنی گفت: مجامع انتخاباتی به این صورت برگزار می‌شود که ابتدا کاندیداها برنامه خودر ا اعلام می‌کنند. سپس رای‌گیری میان آنها انجام می‌شود. فضای اعلام برنامه باید آرام باشد. بنابراین از تک تک خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم اما اواخر صحبت کاندیداها اعلام شد که خبرنگاران بیایند. وی در این مورد که گفته شده شما اجازه ورود خبرنگاران از ابتدای مجمع را ندادید، گفت: اگر چنین برداشتی شده باید عذرخواهی کنم.
«با این اتفاقات شائبه مهندسی انتخابات تیروکمان بیشتر تقویت شد؟» داورزنی در پاسخ به این سؤال و با خنده گفت: ما مهندس شدیم! اگر از اعضای مجمع سؤال کنیم، برای شما توضیح خواهند داد کسی که در چنین انتخاباتی صاحب رای نمی‌شود، مهندسی بودن انتخابات را مطرح می‌کند و جالب اینکه همیشه اینگونه بحث‌ها متوجه من می‌شود. این کم‌لطفی است، من مسئولیت برگزاری مجمع را دارم اما اینکه به اعضای مجمع یا مدیرانش فشاری بیاورم، نیست.
گزینه وزارت رئیس‌شد
آنچه که درخصوص فدراسیون تیروکمان باید گفت این است که طی سال‌های گذشته مدیریت آن و تمام اقداماتش حمایت وزارت ورزش را پشت سر خود داشت تا جایی که شجاعی ماه‌ها پس از اتمام دوره چهار ساله ریاستش، به مدیریت خود در تیروکمان ادامه داد و در نهایت هم بهمن ماه سال گذشته حکم سرپرستی از وزارت ورزش گرفت تا انتخابات جدید فدراسیونش را هم مدیریت کند!
این انتخابات در حالی دیروز برگزار شد که نتیجه آن بر هیچ‌کس پوشیده نبود، شواهد امر نشان می‌دهد جریانی در کار بود تا گزینه وزارت ورزش صاحب رای شود و این اتفاق هم افتاد. در همین خصوص روز گذشته خبرگزاری مهر نیز نوشت: مجموعه وزارت ورزش برای اینکه چارت جدید این وزارتخانه که ماه‌ها از مطرح شدنش می‌گذرد را ابلاغ و اجرایی کند و به نوعی از دست شعبانی بهار که معاونتش در این چارت جایی ندارد، راحت شود تمام تلاش خود را کرد تا راه را برای پیشروی و موفقیت گزینه خود هموار کند؛ از اقدامات حمایتی که منجر به نشست شعبانی‌بهار با روسای هیئت‌های استانی شد گرفته تا انصراف دیگر کاندیداهای جدی این انتخابات و به نوعی رقبای گزینه موردنظر مثل مهدی مبینی.
این تلاش‌ها حتی در جریان مجمع هم ادامه داشت طوریکه پیش از آغاز آن و به دستور داورزنی، معاون وزیر ورزش به هیچ خبرنگاری اجازه ورود به مجمع داده نشد جز خبرنگار خودِ وزارتخانه!