kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

اردوغان: شارون به من می‌گفت لذت‌بخش‌ترین کار در زندگیم کشتن فلسطینی با تانک است(پرونده)

رئيس‌جمهور ترکيه در بیان خاطراتش از دیدار با «آریل شارون»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که به «قصاب صبرا و شتیلا» نیز معروف است گفته، «شارون» یک بار به وی گفت لذت‌بخش‌ترين کار در زندگي‌اش کشتن فلسطيني‌ها با تانک بود!

رجب طيب اردوغان که در مراسم «جايزه صلح شاخه زيتون» سخنرانی می‌کرد، گفت: «زمان شارون به اسرائيل سفر کردم. او در ديدار دوجانبه، مطلب جالبي را بيان کرد. البته، بعدا خيلي مصيبت کشيد. او گفت که بيشترين لذت را در زندگي در زمان مسئوليتم بر روي تانک به هنگام کشتن فلسطيني‌ها بردم.»
به گزارش صدا و سيما، به نقل از آناتولي، رئيس‌جمهور و رئيس حزب «عدالت و توسعه» ترکیه در ادامه گفت: «ويژگي آنها همين است. کارشان همين است. بعد چه اتفاقي افتاد؟... ما در هر تريبوني از حق فلسطيني‌ها دفاع خواهيم کرد و معتقدیم مسئله فلسطين و قدس تنها مربوط به يک ملت و منطقه يا شهر نيست. فلسطينيان از لحاظ مواجهه با ظلم، کشتار و نقض حقوق، نماد تمام مظلومان جهان هستند.»
وي افزود: «خشونت اسرائيل در روزهاي اخير عليه کساني که تنها خواهان دفاع از خاک کشورشان هستند، بر جسارت ظالمان مي‌افزايد. بي‌تفاوتي جامعه جهاني در قبال شهادت ده‌ها فلسطيني و مصدوميت هزاران نفر ديگر در اين حملات نشان مي‌دهد که هيچ فرد و ملتي در امان نخواهد بود.»
گفتنی است شارون يکي از جنایتکارترین حاکمان صهیونیست به شمار مي‌آيد. یکی از سیاه‌ترین بخش‌های پرونده کثیف این جلاد، به سال 1982 باز می‌گردد وقتی که به جنوب لبنان حمله کرد جنايت هولناک صبرا و شتيلا را رقم زد. در این جنایت هزاران لبناني و فلسطيني کشته شدند. وي در پاييز سال 1953 نیز با يگان‌هاي نظامي خود کشتار «قبيه» در اردن را مرتکب شد که در نتيجه آن 170 شهروند اردني جان خود را از دست دادند. شارون همچنين بعد از محاصره صدها فلسطيني در يک مسجد در سال 1948 جان بيش از 426 فلسطيني را گرفت. 8  سال اخیر عمر این قاتل کودکان، از زندگی حیوانی به زندگی نباتی تغییر پیدا کرد و به بدترین شکل ممکن مرد و یکراست به جهنم رفت.