kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

حمله موشکی به 2 استان سیاسی و اقتصادی عربستان/ انصارالله جیزان و نجران را درهم کوبید

انقلابیون یمن در واکنش به حملات روز دوشنبه ائتلاف سعودی به کاخ ریاست جمهوری صنعا، دو استان جیزان و نجران عربستان را با 4 موشک در هم کوبید.
سرویس خارجی-

روز دوشنبه جنگنده‌های سعودی با حمله به کاخ ریاست جمهوری و وزارت کشور یمن 6 غیر نظامی را کشته و 60 تن را زخمی کردند. این حمله در حالی صورت گرفت که برخی منابع از احتمال کشته شدن مقامات انصارالله خبر داده بودند، خبری که به سرعت تکذیب شد. در واکنش به این حملات دیروز خبر رسید جنبش انصارالله به همراه یگان موشکی یمن مواضع مهم سعودی را در هم کوبیده‌اند. به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني المسيره؛ يگان موشکي نيروهاي مشترک يمني، چند منطقه اقتصادي را در استان نجران عربستان با موشک‌هاي بالستيک «بدر يک» هدف قرار دادند. همچنين نيروهاي انصارالله روز يکشنبه دو موشک بالستيک به سمت تاسيسات نفتي عربستان در شهر مرزي جيزان شليک کردند. شبکه تلويزيوني «العربيه» عربستان طبق روال قبل اعلام کرده، نيروهاي پدافند هوايي اين کشور هر دو موشک را رهگيري و منهدم کرده‌اند. البته انصارالله تاکنون بیش از 100 موشک به سمت مواضع عربستان شلیک کرده و آل‌سعود همواره ادعا کرده که همه موشک‌ها را منهدم کرده است! يگان هاي موشکي يمن همچنين يک فروند موشک بالستيک «قاهر-2 ام» به مواضع مزدوران در غرب موزعه در ساحل غربي در استان تعز شليک کردند. بنا بر اعلام منابع ميداني، شماري از مزدوران آل‌سعود در اين حمله کشته يا زخمي شده‌اند.
واکنش آل‌سعود
 در واکنش به این حملات، عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی با انتشار توییتی مدعی شد، موشک‌هایی که انصارالله علیه عربستان شلیک می‌کند، تاثیری بر ثبات و توسعه آن ندارد!
از سوی دیگر عبدالسلام جابر، سخنگوی دولت نجات ملی یمن در صنعا حمله ائتلاف به کاخ ریاست‌جمهوری را محکوم و تاکید کرد که این حمله یک جنایت تمام عیار محسوب می‌شود. وی اعلام کرد، جنایت‌های ائتلاف آمریکا و عربستان علیه یمنی‌ها انعکاس واضح ضعف تصمیم‌گیرندگان در عربستان است: «این جنایت‌ها هرگز بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. ما پاسخ کوبنده خود را به رهبران این نظام خونریز خواهیم داد. ائتلاف عربستان درهای جهنم را به روی خود باز کرده است. گزینه‌های یمنی‌ها برای پاسخ به این جنایت‌ها زیاد و نامحدود است.»