kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲

دادستان نیویورک و حامی سرسخت حقوق زنان پس از ضرب و شتم 4 زن استعفا کرد

دادستان کل نیویورک که به حامی سرسخت حقوق زنان معروف است، به دنبال وارد شدن اتهاماتی مبنی بر رسوایی اخلاقی، آزار جنسی و کتک زدن 4 زن مجبور به استعفا شد.

سریال رسوایی اخلاقی مقامات آمریکایی ظاهرا تمامی ندارد. طی ماه‌های اخیر ده‌ها نفر از مقامات آمریکا از سناتور گرفته تا وکیل و سیاستمدار با برملا شدن رسوایی‌های اخلاقی‌شان یا برکنار یا مجبور به استعفا شده‌اند. سونامی این رسوایی‌ها به کاخ سفید نیز رسید و «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گفت که از جیب خود مبلغ 130 هزار دلار به «استورمی دنیلزم» بازیگر آمریکایی فیلم‌های مبتذل که مدعی شده بود رئیس‌جمهور آمریکا با وی رابطه داشته است، پرداخت کرده تا در این باره حرفی نزند.پس از آن گزارش‌هایی نیز منتشر شد که ترامپ به 100 زن دیگر از همین دست زنان، حق السکوت داده است!
دامنه رسوایی اخلاقی مقامات آمریکایی به جایی رسید که کمپینی با عنوان Me Tooدر غرب به راه افتاد. یعنی به من هم تجاوز شده است. «اریک‌اشنایدرمن»، دادستان کل نیویورک، شاید جزو نخستین افرادی باشد که به این کمپین ملحق شد!
دیروز اما اخبار رسوایی و استعفای دادستان کل نیویورک موضوع گزارش رسانه‌های آمریکایی بود. «اریک‌اشنایدرمن» از حامیان سرسخت حقوق زنان است. بر اساس این گزارش آقای «اشنایدرمن» به دنبال انتشار گزارشاتی مبنی بر آزار جنسی و کتک زدن چهار زن مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شده است.شبکه انگلیسی «بی. بی. سی» در این خصوص گزارش داده که، این استعفا بعد از آن صورت گرفت که مجله آمریکایی «نیویورکر» گزارشی را منتشر کرد که در آن چندین زن تأکید داشتند که‌اشنایدرمن آنها را مورد تعرض قرار داده است.اشنایدرمن که هم‌اکنون از سمت خود استعفا کرده، تمامی این اتهامات را رد کرده است.
واکنش دادستان فاسد
دادستان کل نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرده:‌«در چندساعت گذشته، اتهامات جدی  علیه من مطرح شد که من به شدت به آن مخالفم. در حالیکه این اتهامات غیرمرتبط با عملکرد حرفه‌ای یا فعالیت‌های دفتر من می‌باشد، مرا در این برهه مهم به طور جدی از (ادامه) هدایت کار این دفتر بازمی‌دارد.»
استعفای «اشنایدرمن» بعد از آن صورت گرفت که دموکرات‌های ارشد ایالت نیویورک خواستار استعفای وی از این مقام شدند.بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، دو نفر از قربانیان این پرونده گفته‌اند که‌اشنایدرمن آنها را تهدید به قتل هم کرده بود.«اندرو کومو» فرماندار نیویورک بعد از منتشر شدن گزارش نیویورکر خواستار استعفای‌اشنایدرمن شد و در بیانه‌ای گفت از دادستان‌های محلی می‌خواهد تا تحقیقات فوری درباره این ادعاها انجام دهند.