kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

کوتاه اقتصادی

* سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی اطلاعیه مشترکی با سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش نرخ ارز غیرقانونی است. به گزارش فارس، این سازمان اعلام کرد در حوزه کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمتی متاثر از نرخ ارز واحد وجاهت قانون است. در مورد دیگر کالاها و خدمات نیز به لحاظ تامین کافی و به موقع به ازای هر دلار 42 هزار ریال و کاهش قابل توجه آن نسبت به نرخ ارز متقاضی قبل از مصوبه و مستند به اعلام بانک مرکزی و اقدام سیستم بانکی در تخصیص و پرداخت سریع آن و عدم وجود تقاضای آن معطل واجد شرایط هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز غیرقابل پذیرش بوده و در اسرع وقت نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد شد.
* مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: در مورد ابطال آبونمان و حذف بودجه یک هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز نیز به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع این مشکل و تداوم نگهداشت شبکه گازرسانی کشور هستیم. به گزارش فارس حمیدرضا عراقی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت ملی گاز را تکمیل توسعه شبکه گازرسانی به روستاها تا ۲ سال آینده اعلام کرد و گفت:شعار امسال شرکت ملی گاز این است که هر روز ۱۰ روستا را به شبکه گاز متصل کنیم.
* وزیر جهاد کشاورزی گفت: طوری برنامه‌ریزی شده که تامین کنندگان نهاده‌های کشاورزی به جای پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌توانند با پرداخت ارز ۳۸۰۰ تومانی نسبت ترخیص کالاها اقدام کنند و پرداخت ۴۰۰ تومان به بانک عامل را بانک مرکزی برعهده گرفته است.
* نماینده مردم محلات با انتقاد از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور گفت: مردم با سختی امورخود را می‌گذرانند و به خاطر اصل نظام تحمل می‌کنند. به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی با انتقاد از وضعیت بازار ارز تاکید کرد: قیمت دلار پر کشیده است و کسی هم نمی‌خواهد پاسخگو باشد. بالاخره چرا تصمیمی جدی اجرا نمی‌شود؟ برخی تجار می‌خواهند ثبت سفارش کنند و نیاز به پیش پرداخت دارند. می‌گویند مسیری در این خصوص برای ما مشخص نشده است. موضوع ارز موجب شده قیمت دارو افزایش پیدا کند. برخی جانبازان عزیز به دفتر ما آمده بودند و می‌گفتند برخی داروها از سوی شرکت‌ها ترخیص نمی‌شود. آنها منتظرند ببینند که قیمت چه خواهدشد. بسیاری از اجناس فروش ندارند. مردم چه کنند؟