kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶

راه‌آهن تهران - همدان برقی می‌شود

نماینده مردم همدان در خانه ملت گفت: راه آهن همدان - تهران از طریق بیجار به راه آهن زنجان - تبریز وصل می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی بیان کرد: با اجرای این طرح تمامی استان‌های غربی و شمال غربی برای رفتن به جنوب باید از همدان عبور کنند.
وی اضافه کرد: راه آهن تهران - همدان نیز در ادامه به سنندج و سپس تا مرز بازرگان ادامه دارد و تکمیل این مسیر همه کشور را به هم وصل می‌کند.
وی افزود: امسال موفق به دریافت ردیف بودجه برای برقی و سریع السیر کردن راه آهن تهران - همدان شدیم که امید می‌رود تا سه سال آینده این طرح عملی شود.
حاجی بابایی با ‌اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، اضافه کرد: این مهم زمینه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال 2018 میلادی است و با برگزاری 2 رویداد بزرگ فراملی می‌خواهیم جایگاه استان در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری را به جهان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم بیمارستان 300 تخت‌خوابی اکباتان امسال به مرحله بهره‌برداری برسد هر چند بیمارستان امام‌خمینی(ره) از مسیر اجرا خارج شده است.
حاجی بابایی افزود: با این وجود در مجلس شورای اسلامی ساخت یک بیمارستان جدید در همدان مصوب و ردیف بودجه نیز برای آن پیش‌بینی شد.
وی اضافه کرد: در این مصوبه تعداد تخت این بیمارستان مشخص نشده است بنابراین دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند مجهزترین بیمارستان با بیشترین میزان ظرفیت و تخت بیمارستانی را در چند طبقه احداث کند.
وی اظهار کرد: علاوه‌ بر این عملیات ساخت یک بیمارستان نیز توسط بخش خصوصی به زودی آغاز می‌شود.