kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
استاندار خوزستان:

منشأ محرومیت‌ها قصور مسئولان است

استاندار خوزستان با یادآوری رنج سی ساله مردم روستاهای الهایی در فقدان آب آشامیدنی به رغم وجود مجاورت با رودخانه دز گفت: ما مسئولان در این محرومیت‌ها مقصر بوده‌ایم نه نظام جمهوری اسلامی. این منطقه سی سال از این خدمت اولیه محروم بوده است.
اهواز - خبرنگار کیهان:

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی به روستاهای الهایی اهواز دسترسی به آب آشامیدنی سالم را جزء اصلی‌ترین زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در خوزستان مسیر بهبود کیفیت آب شرب را طی کنیم که در همین راستا طرح آبرسانی غدیر را تسریع دادیم.
وی افزود: این طرح حداقل 6 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که سال گذشته هزار میلیارد تومان هزینه کردیم و امسال هم بیش از هزار میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد. همچنین در بخش آب روستایی اعتبار امسال بیش از دو برابر سال قبل افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: باید از مردم این منطقه عذرخواهی کنیم چراکه چنین وضعیتی کم‌همتی ما را نشان می‌دهد و به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست که این منطقه در نزدیکی رودخانه دز از نعمت آب محروم باشد.
استاندار خوزستان اضافه کرد: مشابه این وضعیت هم در منطقه غیزانیه اهواز حکمفرما بوده است؛ منطقه‌ای که بیش از دویست حلقه چاه دارد اما آب آشامیدنی ندارد و چنین شرایطی به هیچ عنوان قابل قبول نیست به همین علت به مسئولان ذیربط تاکید کردم مسئله آب آشامیدنی غیزانیه حتما باید در سال 97 حل شود.
شایان ذکر است با افتتاح این پروژه 8 روستای الهایی از توابع اهواز جمعیتی بالغ بر 3 هزار نفر در روستاهای سیدسلمان، بامدژ، سیدناصر، حموله 1 و 2، سیدمعن، ظاهر، قاسم و نبی از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.