kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵

کوتاه از شهرستان‌ها

معضل آب در اصفهان
فولادشهر- خبرنگار کیهان: استاندار اصفهان در جمع کشاورزان و مردم شهرستان لنجان گفت: اصفهان از بعد مسئله آب، حساس‌ترین استان است. مسئله آب در سطح ملی بوده و باید بررسی شود.
محسن مهرعلیزاده افزود: ورودی آب زاینده‌رود در 50-40 سال گذشته یک میلیارد و هشتصد میلیون مترمکعب بوده، سال گذشته یک میلیارد و دویست میلیون مترمکعب شده و امسال به چهارصد میلیون مترمکعب رسیده است.
وی اضافه کرد: صنایع فولاد مبارکه و ذوب‌آهن موظفند با تغییر و تکمیل تجهیزات، مصرف آب را پایین آورند و برج‌های خنک‌کننده‌تر را به برج‌های خنک‌کننده خشک تبدیل کنند. هم‌چنین پساب شهرهای اطراف را جمع‌آوری و پس از تصفیه برای خنک کاری استفاده کنند.
ساخت و سازهای غیرمجاز
بناب- خبرنگار کیهان: شهردار اسبق بناب گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز از مشکلات اساسی شهرداری این شهر است و ساخت و سازهای غیرمجازی که در عرض 25 سال گذشته صورت گرفته اگر میلیاردها تومان اعتبار به این بخش اختصاص یابد باز امکان ساماندهی آنها وجود ندارد و اگر درآمد 50 سال آینده شهرداری را در این حوزه هزینه کنیم باز امکان حل مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی ممکن نیست!
محسن رحیمیان با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار مناسب به شهرداری بناب از محل ارزش افزوده تاکید کرد: ما در این خصوص اعتراض داریم و نحوه تخصیص اعتبارات را ناعادلانه می‌دانیم و قطعا شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان با مشکل مواجه خواهد شد.
وی افزود: انتظار داریم مردم ساخت و ساز را طبق قانون انجام داده و ایمنی و اصول شهرسازی را در ساخت و سازهای شهری رعایت کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر بناب در ادامه سخنان خود با گلایه از عملکرد خبرنگاران شهرستان گفت: خبرنگاران شهرستان ایرادات و ضعف‌های شورا را اطلاع‌رسانی نمی‌کنند!
بهره‌برداری پایانه صادراتی
تایباد- خبرنگار کیهان: پایانه صادراتی گازمایع در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به بهره‌برداری رسید.
با هدف ورود به صادرات گازمایع به کشور همسایه افغانستان در سال 1395 قراردادی برای ایجاد اولین پایانه صادراتی گاز مایع با استانداردهای بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون منعقد شد که این پایانه صادراتی در زمینی به مساحت دو هزار و 200 مترمربع احداث و دارای ظرفیت ذخیره‌سازی سالیانه اسمی ترانشیپمنت 350 هزار تن در یک شیفت‌کاری و ظرفیت ذخیره‌سازی 600 تن گازمایع است.
معرفی منتخب جشنواره
کیش- خبرنگار کیهان: منتخب هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس از جزیره کیش معرفی شد.
نازیلا نوبهاری برگزیده جشنواره کتاب سال استان هرمزگان به عنوان منتخب این جشنواره در بخش کودک معرفی و از وی تقدیر شد.
این نویسنده خوش‌ذوق به نمایندگی از جزیره کیش توانست به عنوان منتخب هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج‌فارس از جزیره کیش برگزیده شود.
راه‌اندازی پویش مردمی
اهواز- خبرنگار کیهان: دبیر قرارگاه جهادی شهید اسماعیل فرجوانی خوزستان از راه‌اندازی پویش مردمی جمع‌آوری وسایل خنک‌کننده در اهواز خبر داد.
حجت‌الاسلام دانیال اریکه عنوان کرد: محور شکل‌گیری این پویش حرکت‌های جهادی، محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات اجتماعی بوده است.
به گفته وی هدف از این پویش کمک به خانواده‌های محروم و مستضعفی است که با آغاز گرمای طاقت‌فرسا و روزهای سخت شرجی در اهواز توانایی تهیه وسایل خنک‌کننده را ندارند. دبیر قرارگاه جهادی شهید اسماعیل فرجوانی خوزستان درخصوص روش‌های مشارکت در این پویش نیز گفت: هم‌وطنان خیر و نیکوکار می‌توانند از  طریق خرید و اهداء کولر و یخچال و پنکه نو، اهداء کولر یخچال و پنکه دست دوم، کمک به تعمیر و سرویس وسایل ذکر شده برای نیازمندان توسط تعمیرکار مربوطه و یا کمک‌های نقدی در این پویش خداپسندانه شرکت کنند.
نوسازی خانه‌های روستایی
ساری- خبرنگار کیهان: معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سقف تسهیلات پرداختی برای ساخت و مقاوم‌سازی مسکن در روستاها را حدود 25 میلیون تومان اعلام کرد.
«محمدرضا شاملو» گفت: براساس برنامه پنج ساله ششم توسعه‌ نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، نوسازی سالانه حدود 200 هزار خانه روستایی در کشور هدف‌گذاری شده است و تاکنون حدود یک میلیون و 800 هزار خانه روستایی با پرداخت تسهیلات دولتی نوسازی و مقاوم‌سازی شده است. وی همچنین به موضوع سنددار شدن املاک روستایی در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون 3 میلیون و 400 هزار املاک روستایی و  شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت سند مالکیت صادر شده است.
حمایت از سرمایه‌گذاران
اردبیل- خبرنگار کیهان: حمایت از سرمایه‌گذاران در تحقق شماره سال «حمایت از کالای ایرانی» نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای می‌تواند داشته باشد.
استاندار اردبیل گفت: حذف موانع سرمایه‌گذاری یکی از وظایف مدیران اجرایی است و انتظار می‌رود به این موضوع در سطح استان توجه خاصی مبذول شود.
اکبر بهنامجو ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران و متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای ایجاد 20 هزار شغل در استان همکاری و همراهی همه دستگا‌ه‌های اجرایی استان ضروری است.
وی گفت: سرمایه‌گذار گروه تولیدی آرتا نمین بدون دریافت تسهیلات از دولت مصمم است در طول سه سال واحد صنعتی تولید کریستال را راه‌اندازی و برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد کند.
وی در پایان گفت با بهره‌برداری از فاز اول این طرح که تا پایان سال جاری انجام می‌شود بیش از 800 مشغول به کار خواهند شد.
شهرستان چاق و سالمند
تنکابن- خبرنگار کیهان:  رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن  با اشاره به پایین بودن میزان زاد و ولد در جامعه گفت: این شهرستان جزء مناطق چاق و سالمند محسوب می‌شود.
پیمان‌نژاد مقدم با بیان اینکه 50 درصد از عوامل مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است گفت: پس از این بیماری سرطان دومین عامل مرگ و میر بوده و 17 درصد را شامل می‌شود.
وی افزود: در رشته‌های ارتوپد و جراح مغز و اعصاب به پزشک متخصص نیازمندیم. نژادمقدم ضمن گلایه از روند کند ساخت بیمارستان فوق تخصصی این شهرستان، افزود:  من این کندی را از کم‌کاری پیمانکار می‌دانم زیرا پیمانکار ملی باید بیش از بودجه در نظر گرفته شده هزینه کند.
وی آب شرب شهرستان را سالم قلمداد و تصریح کرد: برخی روستاها‌ دارای آب شرب آلوده هستند که با همکاری فرمانداری، بخشداری و آبفا  این مشکلات برطرف می‌شود.
دانشگاه نسل سوم
همدان- خبرنگار کیهان: فرهاد فراهانی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تاکید بر لزوم حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم  از کسب رتبه نخست دانشگاه علوم پزشکی همدان در تعداد رشته‌های تحصیلی موجود (128 رشته) در منطقه 3 آمایشی خبر داد و اظهار کرد: در موضوع اخذ تاییدیه اعتباربخشی دو سالانه کامل که تنها 7 دانشگاه موفق به کسب آن شده‌اند همدان نیز با دریافت جایزه 500 میلیون تومانی در این زمره قرار گرفت.