kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای:

آب زاینده‌رود به باغ‌های اصفهان هم نمی‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه برای نخستین‌بار در تاریخ، آب زاینده‌رود به باغ‌های اصفهان هم تعلق نمی‌گیرد، گفت: با این شرایط برای سال آتی نیز در صورت نرمال بودن بارش‌ها سد افزایش ذخیره نخواهد داشت و ورودی و خروجی سد برابر خواهد بود.
اصفهان- خبرنگار کیهان:

مسعود میرمحمد صادقی در جلسه انسجام‌بخشی مدیران بخش صنعت آب و برق استان اصفهان، اظهار کرد: میزان بارش‌ها به طور متوسط در حوضه فلات مرکزی گاوخونی و زاینده‌رود در مناطق چهارمحال و بختیاری و اصفهان حدود 40 تا 80 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: علاوه بر کاهش بارش، افزایش میانگین دما را نیز از ابتدای زمستان داشته‌ایم و این موجب تغییر بارش‌ها از برف به باران بوده که از نشانه‌های تغییر اقلیم است.
وی حجم ورودی به سد زاینده‌رود اصفهان را تا هشتم اردیبهشت ماه 241 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این رقم در سال گذشته 682 میلیون مترمکعب بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه مطابق این آمارها امکان توزیع آب برای شرق و غرب استان اصفهان در بهار و تابستان وجود ندارد، افزود: متاسفانه مناطق دیگر استان مانند سد حنا، سد باغکل، سد خمیران و سدهای دیگر نیز شرایط مشابه دارند و خالی از آب هستند.