kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
فرماندار:

بیمه، خسارت سرمازدگی کشاورزان شاهرودی را جبران کند

معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت: سرمازدگی طی دو سال اخیر خسارات زیادی به این شهرستان زده است، سید محمدرضا هاشمی افزود: صندوق بیمه باید خسارات سرمازدگی کشاورزان شاهرودی را جبران کند. وی ابراز داشت: طی سال جاری هفت هزار و 800 هکتار از اراضی و باغ‌های شهرستان بین 20 تا 100 درصد خسارت دیدند.
شاهرود- خبرنگار کیهان:

فرماندار شاهرود گفت: در سرمای بهاره امسال به نسبت سال‌های قبل عمق خسارات بسیار فراتر از تصور بود و تنها یک هزار و 230 هکتار باغ‌های انار، انگور و زیتون در شهرستان نابود شد که باید خسارت‌های باغداران به بهترین شکل ممکن پرداخت شود.
معاون استاندار سمنان 16 سال خشکسالی پیاپی را از دیگر چالش‌های موجود در شهرستان برشمرد و افزود: هم اکنون بیش از 11 روستای شاهرود با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس نیز با بیان اینکه 250 میلیارد تومان سهم خسارت سرمازدگی سال 96 استان سمنان باید پرداخت شود، گفت: تخصیص سرانه بیمه سرمازدگی استان تاکنون صفر بوده است.
سید حسن حسینی شاهرودی در جلسه مدیریت بحران شاهرود با بیان اینکه در ستاد مدیریت بحران کشور با حضور 14 وزیر 250 میلیارد تومان بابت سرمازدگی استان سمنان اختصاص یافت، ابراز داشت: متأسفانه تاکنون ریالی بابت آن پرداخت نشده است که علت آن نیز وتوی رئيس برنامه و بودجه عنوان می‌شود که این امر برای ما نیز سؤال است که چگونه وقتی موضوعی مورد تصویب 14 وزیر می‌رسد در یک اداره باقی می‌ماند.
نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه دیدار از باغات سرمازده شاهرود هر انسانی را متأثر می‌سازد، ابراز داشت: هم اکنون 22 استان کشور درگیر سرمازدگی هستند که خسارات وسیعی در برخی نقاط گزارش شده که ذکر رقم کامل آن نیازمند کارشناسی بیشتر است.
وی با بیان اینکه طبق قانون می‌توان از صندوق توسعه ملی پنج درصد برای مدیریت بحران شامل سه درصد در مقوله پیشگیری و دو درصد در مقوله مقابله برداشت و این اعتبارات را در خسارات بخش‌های مختلف هزینه کرد، ابراز داشت: اگر این اعتبارات در بخش‌های متنوع پرداخت شود می‌تواند کمک حال خوبی برای بخش کشاورزی باشد.