kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی اجتماعی بوستان ولایت ساری آغاز شد

همزمان با نیمه شعبان، سالروز میلاد حضرت ولیعصر(عج) آیین افتتاح مجموعه فرهنگی اجتماعی بوستان ولایت ساری با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد.
ساری- خبرنگار کیهان:

در سالروز میلاد امام زمان(عج) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت، رئیس مجمع نمایندگان مازندران، نمایندگان شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مسئولان و مدیران استانی، اعضای شورای اسلامی شهر ساری و نیز با حضور پرشور و بی‌بدیل شهروندان ساروی، طی مراسمی، مجموعه فرهنگی اجتماعی بوستان ولایت در زمینی به مساحت 6 هکتار در محل پادگان سابق ساری به بهره‌برداری رسید.
مهدی عبوری شهردار ساری در این مراسم افزود: این مجموعه تاریخی در زمان فتحعلی شاه قاجار تبدیل به نوباغ‌شاه و پس از آن قریب به یک قرن پادگان ارتش بوده است و مسئولان استانی و شهرستانی به درخواست مردم، طرح خروج پادگان را پیگیری و پس از موافقت رهبر معظم انقلاب بوستان ولایت به عنوان هدیه رهبر انقلاب احداث و به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: این مجموعه تاریخی با امکانات فرهنگی اجتماعی و تاریخی مانند آمفی‌تئاتر 4 هزار نفره، نگارخانه، خانه علوم و نجوم، خانه تخصصی موسیقی، خانه معمار، کتابخانه دیجیتال ساختمان شورای اسلامی شهر، سرای جهان دیدگان، سینما هنر و تجربه و مسجد علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و موزه‌های زیبا با طراحی فضای سبز احداث شده است.