kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
در غزه چه خبر است؟

حمله به نیروهای حماس از آسمان و زمین رژیم صهیونیستی: کار ما نبود!

طی دو روز گذشته، دو حادثه در غزه رخ داده، یکی انفجار بمب که جان شش تن از اعضای شاخه نظامی حماس را گرفت و دیگری حملات هوایی به این باریکه که از خسارات و تلفات احتمالی آن خبر دقیقی منتشر نشده است. رژیم صهیونیستی مسئولیت انفجار بمب را بر عهده نمی‌گیرد!

جنبش مقاومت اسلامی«حماس» اما شنبه شب اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مسئول انفجاری است که باعث شهادت 6 نفر از اعضای این جنبش و زخمی شدن 3 نفر دیگر در مرکز غزه شد.
گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که این انفجار درپی عملیات پیچیده اطلاعاتی جاسوسان رژیم صهیونیستی در مرکز غزه و علیه اعضای این سازمان اجرا شده است. صهیونیست‌ها اما مدعی شده‌اند، در این انفجار هیچ نقشی نداشته اند!
به گزارش فارس به نقل از شبکه «المیادین» در این بیانیه آمده: «بعد از بررسی‌های امنیتی از سوی شاخه نظامی حماس، مشخص شد که رژیم صهیونیستی این عملیات تروریستی را علیه اعضای گردان‌های عزالدین قسام در منطقه زوایده» اجرا کرده است.
گردان‌های عزالدین قسام همچنین اعلام کرده، این جنایتی شوم علیه رزمندگان بی‌گناه ما است و جزئیات بیشتر از نحوه این عملیات و نقشه‌های بیشتری که رژیم صهیونیستی قصد داشت پس از آن اجرا کند را رسانه‌ای می‌کند.
با وجود اینکه حماس تاکید دارد رژیم صهیونیستی در این جنایت دست داشته، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده این رژیم هیچ نقشی در این انفجار نداشته است. جنبش مقاومت اسلامی حماس و گردان‎های قسام خواستار حضور گسترده مردم فلسطین در تشییع پیکر ۶ تن از رزمندگان این جنبش که در انفجار روز شنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) در منطقه زوایده در مرکز نوار غزه به شهادت رسیدند، شده بودند.
از سوی دیگر منابع رسانه‌ای فلسطینی خبر داده‌اند که یک هواپیمای جنگی صهیونیستی نیز شمال بیت لاهیا در نوار غزه را بمباران کرده است.
به گزارش میزان، منابع فلسطینی تأکید کردند جنگنده صهیونیستی خسارت‌های زیادی به محل حمله وارد کرده و شماری از کودکان فلسطینی که در نزدیکی محل مورد هدف قرار گرفته اقامت دارند، دچار ترس و وحشت شده‌اند. رژیم‌ اشغالگر قدس مدعی شده که این حمله در پاسخ به تلاش شماری از جوانان فلسطینی برای عبور از موانع مرزی در شرق نوار غزه انجام شده است. درحالی که منابع فلسطینی تأکید کرده‌اند که این حمله با یک فروند اف ۱۶ انجام شده است، رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند این حمله با یک پهپاد نظامی انجام شده است.
هزینه انتقال سفارت هر چه باشد، با ما
وزير جنگ رژيم صهيونيستي اما درباره هزینه‌های سنگینی که انتقال پایتخت آمریکا به قدس می‌تواند برای صهیونیست‌ها داشته باشد گفته، «انتقال سفارت آمريکا به شهر قدس بدون هزينه نيست و اسرائيل آمادگي کامل دارد تا اين هزینه را پرداخت کند.»
آويگدور ليبرمن در گفت وگويي تلويزيوني با «تاريخي، مهم و هيجاني» خواندن انتقال سفارت آمريکا از تل‌آويو به قدس تأکيد کرده: «انتقال سفارت آمريکا به اورشليم (قدس) بدون هزینه نخواهد بود اما هزینه‌اي که ارزش دارد اسرائيل آن را بپردازد... هيچ چيزي رايگان و بدون هزينه نيست و شروع به کار سفارت آمريکا در اورشليم نيز هزينه‌ خواهد داشت که ما آمادگي کامل پرداخت اين هزينه را داريم.
ليبرمن همچنين پيش‌بيني کرده در روز انتقال سفارت آمريکا به قدس ‌اشغالي تظاهرات گسترده‌اي عليه آن صورت بگیرد. دونالد ترامپ روز چهارشنبه 7 دسامبر(16 آذر) در اقدامي که سازمان‌هاي بين‌المللي و کشورهاي جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌هاي بين‌المللي دانستند، شهر قدس را به عنوان پايتخت جديد رژيم صهيونيستي معرفي و مجوز انتقال سفارت آمريکا از تل‌آويو به قدس را نيز صادر کرد. به گفته مقامات آمريکايي انتقال سفارت اين کشور از تل‌آويو به قدس‌ اشغالي در 14 ماه مي (24 اردیبهشت) خواهد بود.