kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

سخنرانی جنجالی محمود عباس درباره هولوکاست خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت

«محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین که در بیانیه‌ای از سخنان خود درباره یهودیان و واقعه ادعایی هولوکاست، عذرخواهی کرده بود با دست رد رژیم صهیونیستی مواجه شد و وزیر جنگ این رژیم گفت عذرخواهی او را نمی‌پذیرد.



«محمود عباس» روز یکشنبه گذشته در شورای ملی فلسطین گذشته در اظهاراتی گفته بود که کشتار یهودیان به دلیل فعالیت‌های اقتصادی آنها بوده و نه به دلیل یهودستیزی و، نقش یهودیان در جامعه رباخواری، بانک‌داری و چیزهایی شبیه به این بوده است این سخنان رئیس‌تشکیلات خودگردان، واکنش صهیونیست‌ها و نهادهای غربی را به شدت برانگیخت به همین دلیل بلافاصله سخنان خود را پس گرفت و با قرائت بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که هدفش خشمگین کردن یهودیان نبوده و کاملا برای دین یهودی احترام قائل است و از اظهارات خود در‌باره هولوکاست عذرخواهی می‌کند. او همچنین در بیانیه خود، هولوکاست را محکوم و آن را شنیع‌ترین فاجعه تاریخ قلمداد کرد.به گزارش فارس به نقل از رویترز، عذرخواهی وی در حالی صورت گرفت که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که عذرخواهی محمود عباس پذیرفته نیست.وی در صفحه توئیتر خود نوشت، محمود عباس، منکر هولوکاست است. موضوع رساله دکتری او نیز انکار هولوکاست است و وی پس از آن نیز کتابی در این خصوص منتشر کرد. عذرخواهی او قابل قبول نیست.
همکاری صهیونیست‌ها با هیتلر
عذرخواهی محمود عباس در حالی صورت گرفت که اظهارات ضد یهودی «کن لوینگستون»، شهردار سابق لندن، یکی از سیاستمداران معروف و عضو معلق حزب کارگر انگلیس بار دیگر جنجال بزرگی به راه انداخت.به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، لوینگستون شهردار پیشین لندن اعلام کرد: صهیونیست‌ها با هیتلر، رهبر نازی‌ها در آلمان همکاری کرده‌اند. این اظهارات وی جنجال بسیار بزرگی به راه انداخته است که ممکن است حزب کارگر بهای آن را در انتخابات محلی پرداخت کند. وی افزود، ممکن است این اظهارات از سوی برخی مورد انتقاد قرار گیرد اما یک واقعیت تاریخی وجود دارد که توافقی میان نازی‌ها و صهیونیست‌ها در دهه ۱۹۳۰ انجام گرفت. هیتلر می‌خواست یهودی‌ها از آلمان بروند و در مقابل صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد دولتی در فلسطین بودند.