kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱

روایت روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از جاسوس معروف اسرائیل در جهان عرب

یک روزنامه صهیونیستی گزارشی از یکی از مقامات امنیتی اسرائیل که در جهان عرب بسیار فعال بوده را منتشر کرد. صهیونیست‌ها به این جاسوس «وزیر خارجه اسرائیل در جهان عرب» لقب داده‌اند.



رژیم صهیونیستی برای ارتباط با کشورهای دیگر همواره به دلیل عدم مشروعیت مجبور به استفاده از جاسوس و شخصیت‌های سری بوده است. در این میان برخی از مقامات سازمان‌های امنیتی این رژیم همانند جاسوس در جهان عرب فعالیت کرده و از این طریق تاثیرات زیادی بر نزدیک شدن دیدگاه مقامات کشورهای مرتجع عربی به تل‌آویو داشته‌اند. در این ارتباط روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از «الیکس فیشمن» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد که «یوآف مردخای» هماهنگ‌کننده رژیم صهیونیستی در اراضی ‌اشغالی، به بسیاری از کشورهای عربی، حتی کشورهایی که با اسرائیل مناسبات دیپلماتیک ندارند، سفر کرده است. به گزارش تسنیم این تحلیلگر نظامی صهیونیست در ادامه تصریح کرده که «مردخای کانال‌های تماس گسترده با شماری از مسئولان کشورهای عربی و فلسطینیان دارد و او همواره، حتی در وخیم‌ترین شرایط سیاسی، این کانال‌های تماس را باز نگه می‌دارد.» به گفته «الیکس فیشمن» یوآف مردخای، که در حیات سیاسی‌اش به «کاپیتان ایوب» معروف بوده است، در طول خدمت خود در واحد «504» سازمان امنیت داخلی(شاباک)، که ماموریت آن جذب مزدوران و استخدام آنها است، به اوج رسید و در پایان حضور خود در این سازمان به درجه‌ای از معروفیت رسید که «آویگدور لیبرمن» وزیر وقت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به وی لقب «وزیر خارجه ما در جهان عرب» داد.
خبر دیگر اینکه، وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی موافقت عربستان با باز کردن حریم هوایی‌اش به روی هواپیماهای این رژیم را «دستاوردی مهم» خواند و گفت این کشور آسمان خود را به روی تمام هواپیماهایمان خواهد گشود. به نوشته القدس‌ العربی، «اسرائیل کاتس» وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که باز شدن آسمان عربستان به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی «دستاوردی مهم و غیر عادی» است. «کاتس»، روز جمعه طی سخنانی، عنوان کرد زمانی‌که شرکت هواپیمایی «ایر ایندیا» پروازهای خود در ماه مارس گذشته(اسفندماه) را انجام داد، موافقت عربستان را به دست آورد. ولی ریاض به شکل ناگهانی مجوز پرواز بازگشت از طریق آسمان عربستان را لغو کرد. این وزیر صهیونیست در ادامه افزود: «البته در نهایت ریاض مجوز پرواز را صادر کرد و سفرهای هوایی از «تل‌آویو به هند» از آسمان عربستان انجام می‌شود.» وی اضافه کرد به دنبال این رویکرد عربستان، شرکت هواپیمایی «ال عال» اسرائیل نیز از دادگاه تجدیدنظر خواست اجازه پرواز به آن در آسمان عربستان را صادر کند تا قیمت بلیط پروازها و زمان آن به هند، کاهش یابد.
گفتنی است کشورهای مرتجع عربی مدتی است عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را علنی دنبال می‌کند.