kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷

جاسوسی امارات از سومالی، یمن و غزه در پوشش پروژه‌های خیریه!

منابع خبری می‌گویند، امارات در سومالی، یمن، لیبی و نوار غزه و در پوشش فعالیت‌های عام المنفعه و پروژه‌های خیریه، اقدام به جاسوسی گسترده می‌کرده است. به عنوان مثال این کشور در غزه بیمارستانی راه انداخته بود که تمام کادر درمانی آن جاسوس‌های موساد بودند!

جاسوسی در پوشش فعالیت‌های عام المنفعه، پروژه‌های خیریه و فعالیت‌های محیط زیستی امر عجیبی نیست و عجیب، اظهاراتی است که تلاش می‌کند، وجود چنین پروژه‌های شیطانی را منکر شود. پس از ماجرای جاسوس‌هایی که در ایران در پوشش فعالان محیط زیست و استاد دانشگاه و...دستگیر شدند حالا خبر رسیده، پروژه مشابهی در پوشش فعالیت‌های خیریه در سومالی، یمن، لیبی و نوار غزه و از سوی امارات دنبال می‌شده است.طبق این گزارش، دولت امارات از طریق موسسات خیریه خود در کشورهای مختلف از یمن گرفته تا سومالی و حتی نوار غزه و لیبی نفوذ کرده و اقدام به جاسوسی از این کشورها و مناطق می‌کرده است.
امارات گویا این روند را از طریق فعالیت موسسه‌ای با عنوان «شورای قدرت نرم دولت امارات» که آن را در آوریل سال 2017 تاسیس کرده، دنبال می‌کند.
به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رسمی دولت امارات، این مرکز به دنبال تقویت اعتبار منطقه‌ای و جهانی امارات و تثبیت اعتبار و محبت این کشور در میان ملت‌های جهان است. این مرکز سیاست‌گذاری‌های عمومی و استراتژی قدرت نرم دولت را ترسیم می‌کند. اما بر اساس گزارشی که سایت اینترنتی «خلیج آنلاین» منتشر کرده، امارات بلافاصله پس از تاسیس این موسسه، ابزار خود را از قدرت نرم به قدرت سخت‌افزاری و رویکردهای خود را از اهداف انسانی به اهداف خبیث تغییر داده و از این پوشش در راستای خدمت به اهداف شرورانه امارات استفاده کرده است.
ایجاد هرج‌ومرج در سومالی
اخیراً بیمارستان «شیخ زائد» امارات در موگادیشو پایتخت سومالی بسته شد. درباره علت این اتفاق نیز «کمبود سرمایه‌« عنوان شد، اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن تنش در مناسبات دو کشور در نتیجه پایان دادن به موجودیت نظامی امارات در سومالی باشد. همچنین نیروهای امنیتی سومالی اخیرا 10 میلیون دلار پول جاسازی شده در دو کیف را که از طریق یک هواپیمای اختصاصی اماراتی به فرودگاه موگادیشو وارد شده بود را کشف و ضبط کردند. امارات پیش از این نیز از توقف برنامه آموزشی خود برای ارتش سومالی خبر داده بود. این برنامه از سال 2014 تحت نظارت نیروهای اماراتی برای ارتش اجرا می‌شد. علت این اتفاق مصادره 9/6 میلیون دلار پول از حقوق‌های نظامیان ارتش سومالی بود که گفته می‌شود در چارچوب معامله‌های غیرقانونی و خلاف عرف دیپلماتیک صورت گرفته است. این موضوع سبب تنش دیپلماتیک میان دو کشور شد. امارات همچنین از طریق نفوذ در سومالی و آموزش ارتش این کشور به دنبال احیای تجربه نیروهای کمربند امنیتی در جنوب یمن است!
توطئه‌های شیطانی در یمن
اماراتی‌ها از مصیبت‌های ملت جنگ زده یمن نیز سوءاستفاده می‌کند و جزیره سقطری یمن را نیز رسما به‌اشغال خود درآورد. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد کسانی که جاسوسی در پوشش فعالیت‌های خیرخواهانه و محیط زیستی را «توهم» می‌دانند، خود به شدت دچار توهمند!
درمانگاهی پر از جاسوس!
اما طبق گزارش‌های منتشر شده، بیشترین منطقه عربی که در معرض پروژه‌های جاسوسی امارات قرار گرفته، نوار غزه است. این کشور از مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2014 سوءاستفاده کرده و تحت پوشش‌های انسانی درمانگاهی در این کشور به راه انداخت که مملو از جاسوسانی است که برای دشمن کار می‌کنند. نیروهای امنیتی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس کشف کردند که تیم اماراتی متشکل از 50 پزشک که به بهانه احداث بیمارستان و درمانگاه میدانی به نوار غزه سفر کرده بودند، در طول جنگ اطلاعات این منطقه را به رژیم صهیونیستی مخابره می‌کردند. این تیم اماراتی به صورت ناگهانی نوار غزه را ترک کرده و تمام تجهیزات خود را در این منطقه باقی گذاشتند. بر اساس گزارشی که جنبش حماس ارائه کرده، فرار این تیم اماراتی بعد از آن اتفاق افتاد که سرویس‌های امنیتی وابسته به جنبش حماس به اطلاعات قطعی دست پیدا کردند که تمام افراد این تیم جاسوسان موساد هستند و ماموریت محرمانه آنها جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی از مراکز گردان‌های القسام و سکوهای پرتاب موشک است.