kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
وقتی نتانیاهو غافلگیر می‌شود

سی‌ان‌ان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به چالش کشید

در پی نمایش مضحک رسانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه برنامه موشکی کشورمان، مجری شبکه معروف آمریکایی با طرح سوالاتی تعجب‌برانگیز از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ویژه درباره در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای وی را غافلگیر کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر دریک نمایش رسانه‌ای، ادعاهایی را علیه برنامه موشکی کشورمان بیان کرد که این اظهارات بازتاب زیادی در محافل رسانه‌ای ضدایرانی داشت.
وی مدعی شد، اسرائیل تهدیدی علیه کسی نیست اما ایران تهدیدی برای منطقه است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در این نمایش رسانه‌ای، تصاویری متناقض از موشک‌های ایرانی و نام و مشخصات آنها نمایش داد و ادعاهایی دروغین عنوان کرد که واکنش بسیاری از خبرنگاران حاضر در جلسه به ویژه خبرنگاران غربی را برانگیخت.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هنگامی که مجری شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان سوالی را از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پرسید و از او خواست تا با بله یا خیر پاسخ دهد،‌ او را غافلگیر و دستپاچه کرد. وی گفت: آیا شما سلاح‌ هسته‌ای در اختیار دارید؟ بلافاصله با طرح این سوال نشانه‌های پریشانی در چهره وی نمایان شد. نتانیاهو سعی کرد از پاسخ به این سوال طفره برود اما مجری چندین بار سوال را تکرار  و آن را به شکل دیگری مطرح کرد: همه جهان می‌گویند شما تسلیحات هسته‌ای در اختیار دارید اما شما آن را انکار می‌کنید. مادامی‌که خود تسلیحات اتمی دارید چرا جلوی ایران می‌ایستید؟ نتانیاهو پاسخ داد: نمی‌توانم در این مورد حرفی بزنم. شما می‌توانید هر طور که می‌خواهید ارزیابی کنید.
اما نگاهی کوتاه به آنچه که نتانیاهو به نمایش گذاشت، نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها سعی دارند به هرطریقی افکار عمومی را فریب دهند. نتانیاهو دربخشی از نمایش رسانه‌ای خودش، تصویر چند فروند از موشک‌های بالستیک ساخت ایران را به نمایش گذاشته وسپس بدون ارائه هرگونه سند معتبری، ادعاهایی بی‌اساس را علیه توان موشکی کشورمان مطرح می‌کند. تصویری که نتانیاهو نمایش می‌دهد، در واقع سه فروند موشک قدر اف، قیام و شهاب 3 است و بالای هر موشک به طور جداگانه نام و برد آن موشک نوشته شده است.
نکته قابل توجه این است، در تصویری که نتانیاهو نمایش داده و روی همان تصویر هم در حال بیان ادعاهایی بی اساس علیه برنامه موشکی کشورمان است، نام و تصویر یک موشک اشتباه درج شده و برد یک موشک دیگر هم غلط است.
بي‌توجهي اروپايي‌ها به هياهوي نتانیاهو
اروپايي‌ها اعلام کردند اطلاعاتي که بنا بر اعلام اسرائیل به دست آمده است نمی‌تواند توافق هسته‌اي ايران را زير سوال ببرد.
آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با استناد به نتايج گزارش‌هاي خود در سال 2015 اعلام کرد بر خلاف آنچه که نتانياهو مي‌گويد، پس از سال 2009 «‌هيچ نشانه معتبري‌» از فعاليت‌هاي مربوط به توسعه سلاح هسته‌اي در ايران ديده نمي‌شود. فرانسه نيز اعلام کرد اظهارات نتانياهو « اعتبار» اين توافق را که همه فعاليت‌هاي مربوط به توسعه سلاح هسته‌اي را ممنوع مي‌کند و يکي از قوي‌ترين رژيم‌هاي بازرسي تاريخ را ايجاد کرده است، تقويت مي‌کند. همچنين در لندن، بوريس جانسون وزير خارجه انگليس اعلام کرد اين اظهارات بر  اهميت حفظ توافق هسته‌اي ايران  که بر اساس راستي‌آزمايي‌هاي شديد حاصل شده است، تأکيد مي‌کند. امانوئل ماکرون، رئيس‌جمهور فرانسه نیز از توافق هسته‌اي ايران دفاع کرد. در آمريکا نیز، مسئولان دولت دوره رياست جمهوري باراک اوباما که در مذاکرات هسته اي با ايران شرکت داشتند، از اظهارات نتانياهو انتقاد کردند. دن پاپيرو، سفير پيشين آمريکا در اسرائيل در صفحه توئيتر خود نوشت: «محتواي اين اظهارات چيز جديدي نيست. اين نمايش نتانياهو با هماهنگي با تيم وي، مدرکي است براي توجيه اين تصميم. به نوشته روزنامه اسرائيلي «‌يديعوت آحارونوت‌» نیز  اين اسناد در واقع غذاي دوباره گرم شده‌اي است که براي بهبود وجهه نتانياهو که خود را ضامن امنيت اسرائيل مي‌داند، مطرح شده است.