kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

پاسخ‌های جنجالی پزشک ترامپ به سؤال‌های چالشی خبرنگار سی‌ان‌ان

در روزهایی که اعترافات و اسرار از زبان افراد مختلف علیه دونالد ترامپ جاری می‌شود، پزشک سابق ترامپ نیز به این جمع پیوسته و اعتراف کرده، تجویزهایی که از وضعیت عمومی و سلامتی ترامپ می‌نوشته، بر وی تحمیل شده بود و به هیچ وجه ترامپ، آن فردی که در گواهینامه پزشکی‌اش آمده، یعنی، «باهوش»، «خارق العاده» و «سالم» نیست!
سرویس خارجی-

داستان این گواهی پزشکی بازمی‌گردد به ایام پیش از انتخابات که ترامپ رقابت سختی با هیلاری کلینتون داشت و ادبیاتی که در آن به کار رفته بسیار عجیب و خارج از عرف گزارش شده بود. هرچند که این موضوع همان زمان سوژه طنز را برای بسیاری از افراد و رسانه‌ها علیه ترامپ فراهم کرد، اما اخیرا با اعتراف «هارولد بورنستین» پزشک سابق ترامپ مبنی بر سفارشی بودن این نسخه‌ها، مجددا توجه‌ها به این نامه جلب شده است.
«هارولد بورنستین» به گواهینامه پزشکی که در جریان مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۵ در مورد وضعیت جسمی دونالد ترامپ منتشر شده ‌اشاره کرده است. دکتر بورنستین در آن زمان نوشته بود که این گواهینامه را شخصا نوشته است. اما حالا می‌گوید چگونه این گواهینامه را نوشته! برخلاف انتظار، در این نامه اطلاعات پزشکی چندانی دیده نمی‌شد جز اینکه در مورد فشار خون ترامپ نوشته شده بود «به طرز حیرت‌آوری عالی است.»(!)
در بخش دیگر این گواهینامه آمده بود، دونالد ترامپ طی یک سال پیش، حدود هفت کیلوگرم وزن کم کرده است. شرایط قلبی و عرقی ترامپ نیز «عالی» توصیف شده بود. همچنین آمده بود: «ترامپ از قدرت و مقاومت جسمی خارق‌العاده‌ای برخوردار است و اگر ترامپ انتخاب شود، بی‌هیچ مجامله می‌توانم بگویم که سالم‌ترین فردی است که تا کنون به ریاست‌جمهوری انتخاب شده است.»(!)
با این همه، دکتر برنستین در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفته ادبیات به کار رفته برای خودش نبوده و ترامپ به نوشتن آن مطالب او را مجبور کرده است. وی همچنین این را هم گفته که، هنگامی که او و همسرش با اتومبیل از پارک مرکزی نیویورک می‌گذشتند، ترامپ متن مورد نظر را می‌خواند و خود او می‌گفت چه چیزهایی را نمی‌شود در این گواهینامه گنجاند(!) به گفته هارولد برنستین، فرستاده‌های ترامپ بعدا آمدند و گواهینامه را گرفتند و بردند.