kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
اسپوتنیک :

نیروهای کلاه آبی سازمان ملل هم در سوریه با تروریست‌ها همکاری می‌کردند

خبرگزاری روسی اسپوتنیک به نقل از کارشناسان غربی نوشته نیروهای کلاه آبی حافظ صلح سازمان ملل در سوریه با تروریست‌ها همکاری می‌کردند.

 سازمان ملل هم اکنون در حدود 125 هزار نیروی کلاه آبی حافظ صلح چندملیتی در سراسر جهان در اختیار دارد اما فساد این نیروها در سراسر جهان بر کسی پوشیده نیست. طی سال‌های گذشته اخبار و گزارش‌های زیادی منتشر شده که در برخی کشورها عناصر کلاه آبی سازمان ملل در ازای پرداخت پول و یا مواد غذایی و کالاهایی همچون کفش، لباس، تلفن، رایانه و عطر به صدها تن از زنان در کشورهای فقیر، «خدمات جنسی» دریافت کرده‌اند.
فساد جنسی کم بود گزارش‌ها از همدستی این نیروها با تروریست‌ها نیز از راه رسید. اسپوتنیک در این رابطه نوشت همدستی نیروهای سازمان ملل مستقر در سوریه یا همان کلاه آبی‌ها با گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه طی هفت سال گذشته بارها به طور مستند به اثبات رسیده و افشا شده است.
 بر اساس گزارش اسپوتنیک شورای امنیت و نیروهای موسوم به کلاه آبی سازمان ملل در سال 2012 علیرغم اطلاع داشتن، در جریان حمله تروریست‌ها به نیروهای پلیس سوریه در بلندی‌های جولان هیچ اقدامی برای پیشگیری از این حمله و یا با خبر کردن این نیروها انجام ندادند. ویدئو تهیه شده توسط سربازان کلاه آبی مستقر در بلندی‌های جولان خودروی حامل 9 تن از افراد پلیس سوریه را به تصویر کشیده که در حال نزدیک شدن به محل استقرار سربازان اتریشی در مرز میان فلسطین‌ اشغالی و سوریه بسر می‌بردند که ناگهان در کمین تروریست‌ها گرفتار شده و از سوی آنان به رگبار بسته می‌شوند.در این ویدئو صدای سربازان کلاه آبی اتریش نیز ضبط شده است که از خبر دادن به آمبولانس و یا نیروهای امدادی برای کمک به اعضای پلیس سوریه خودداری می‌کنند.
«آلفرد نواک» کارشناس حقوق بشر اتریش در این باره می‌گوید: «سربازان اتریشی باید پلیس سوریه را از کمین تروریست‌ها مطلع می‌کردند و امتناع آنها از انجام این کار باعث شد تا نیروهای پلیس سوریه در تله مرگ گرفتار شده و کشته شوند.» وی خاطرنشان کرد: «اطلاعات موجود نشان می‌دهد، سربازان کلاه آبی قبل از جنایت مزبور با تروریست‌ها ارتباط داشتند و همین امر بی‌طرف نبودن آنها و حمایت‌شان از تروریست‌ها را به اثبات می‌رساند.»
گفتنی است؛ سربازان کلاه آبی از سال 1974 به منظور حفظ آتش بس میان رژیم صهیونیستی و سوریه در بلندی‌های جولان استقرار یافتند. سربازان کلاه آبی موظف به خویشتن‌داری هستند و از اسلحه فقط برای دفاع از خود می‌توانند استفاده کنند.