kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷

تکرار اهانت‌های نتانیاهو از دهان بن‌سلمان فلسطینی‌ها یا با اسرائيل صلح کنند، یا خفه شوند!

«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در جریان سفرش به نیویورک در نشستی با نمایندگان سازمان‌های صهیونیستی گفته، «فلسطینیان دو گزینه پیش ‌رو دارند، یا توافق صلح موسوم به «معامله قرن» را قبول کنند یا خفه شوند»!

کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گزارشی «اختصاصی» از جزئیات نشست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با سران سازمان‌های یهودی آمریکا پرده برداشت. بر اساس آنچه در این گزارش آمده، بن سلمان اظهاراتی را علیه فلسطینیان مطرح کرده که پیش از این از سوی امثال نتانیاهو اتخاذ می‌شدند. در این نشست که روز ۲۷ مارس (۷ فروردین) پشت درهای بسته در نیویورک برگزار شده بود، ولیعهد سعودی به شدت از «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد کرده و وی را «عامل شکست مذاکرات سازش» معرفی کرده است.
به گزارش صدا وسیما، محمد بن سلمان در این نشست گفته، «موضوع فلسطین در راس اولویت‌های حکومت سعودی و افکار عمومی عربستان نیست و فلسطینی‌ها باید یا طرح سازش را بپذیرند یا برای همیشه خفه شوند.» هر چند به گزارش شبکه 10 اسرائیل، تمامی افراد حاضر در مراسم از این سخنان بن‌سلمان شگفت زده شدند لیکن چنین اظهاراتی از دهان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فراوان شنیده شده است.  ولیعهد سعودی چند هفته پیش نیز در گفت وگو با مجله آتلانتیک آمریکا، حق حاکمیت رژیم صهیونیستی در اراضی‌اشغالی را به رسمیت شناخته و گفته بود، در صورت تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطین، ریاض و برخی دیگر از اعضای شورای همکاری خلیج‌ فارس از این تفاهم منتفع خواهند شد. بن سلمان در جریان سفر ماه گذشته‌اش به آمریکا به صراحت موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و با سران یهودی آمریکا، از جمله لابی‌های حامی رژیم صهیونیستی، دیدار کرد.
توانایی حمله به ایران را نداریم
نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی اما طی اظهاراتی گفته: «اسرائیل قادر نیست به طور موفقیت‌آمیز به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند. »
به گزارش ایسنا، ایهود اولمرت در کنفرانس سالانه روزنامه اورشلیم پست در نیویورک، گفته تصمیم گرفته بود در زمان فعالیتش به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکند چرا که اسرائیل نمی‌توانست به طور کامل برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند بلکه تنها قادر بود برنامه هسته‌ای این کشور را دو سال به عقب بیندازد: « زمانی که من نخست‌وزیر بودم اسرائیل اقدامات غیرمعمول زیادی را با هر استانداردی انجام داد که شما سال‌ها شاهد آن نخواهید بود تا اطمینان یابیم که ما مورد تهدید هسته‌ای ایران قرار نداریم... در ایران وضعیت کاملا متفاوت است. فاصله این کشور زیاد است و تاسیسات زیربنایی آن در مکان‌های مختلف به ویژه زیر زمین قرار دارند.»
مشکل اصلی تل‌آویو
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «ایران مشکل اصلی تل‌آویو است،» از مواضع ضدایرانی، ولیعهد سعودی تمجید کرد.
به گزارش فارس،«آویگدور لیبرمن» که در نشستی به میزبانی روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» صحبت می‌کرد، گفت: «همانطور که یکی از همکاران من در گذشته گفته، ما سه مشکل داریم: ایران، ایران و ایران.» وی با بیان اینکه «فعالیت‌های ایران علیه اسرائیل پس از امضای برجام تشدید شده» گفت ایران تلاش می‌کند سوریه را به پایگاهی علیه اسرائیل تبدیل کنند.
ادامه قتل عام فلسطینی ها
خبر دیگر اینکه، ارتش رژيم صهيونيستي روز يکشنبه اعلام کرد سه فلسطيني دیگر را به ضرب گلوله کشته است.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه ارتش رژيم صهيونيستي اعلام کرده دو فلسطيني به ضرب گلوله نظاميان کشته شدند و يک فلسطيني ديگر نيز پيشتر در بخش ديگري از مرز به ضرب گلوله نظاميان اسرائيلي کشته شده بود. صهیونیست‌ها مدعی شدند که یک نفر از جوانان فلسطینی قصد عبور از مرز غزه را داشته و دونفر دیگر قصد پرتاب نارنجک‌های دستی به سوی گشتی‌های رژیم صهیونیستی را داشتند. با به شهادت رسیدن اين فلسطيني‌ها شمار فلسطيني هايي که از آغاز تظاهرات گسترده فلسطيني‌ها در نزديکي ديوار امنيتي حائل در غزه به شهادت رسیده اند، به 49 نفر رسيد. اين تظاهرات اعتراضي از 30 مارس(10 فروردین) آغاز شده است.