kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

تروریست‌ها در شمال حمص سلاح‌های خود را زمین گذاشتند

با تسلیم شدن 156 تروریست مسلح در شمال استان «حمص»، شهرک‌های «تلبیسه» و «الرستن» هم به کنترل نیروهای مقاومت و ارتش سوریه درآمد.



به گزارش خبرگزاری فارس،‌با موافقت دولت سوریه، افراد مسلح حاضر در شمال حمص سلاح‌های خود را زمین گذاشتند و این منطقه را ترک کردند. به این ترتیب، دو شهرک «تلبیسه» و «الرستن» بدون درگیری، تحت کنترل ارتش سوریه و مقاومت درآمده است.این تروریست‌ها که شمار آنها 156 تن اعلام شده، تحت محاصره نیروهای دولتی بودند.
جنوب دمشق
از جنوب دمشق نیز خبر رسیده، شهرک‌های «یلدا»، «بیت سحم» و «ببیلا» که در مسیر حرم مطهر حضرت زینب (س) قرار دارند، در آستانه پاکسازی کامل قرار گرفته‌اند.به گزارش «سانا»، برخی خبرها از قریب‌الوقوع بودن توافق میان دولت سوریه و تروریست‌ها حکایت دارد که طبق آن هرکسی از تروریست‌ها که تمایل دارد می‌تواند سلاحش را زمین بگذارد در منطقه بماند و یا به همراه خانواده‌اش از آنجا خارج شود.این توافق در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه توانست مناطق «الماذنیه»، «القدم»، «العسالی» و «الجوره» را در این منطقه آزاد کرده و عرصه را بر تروریست‌ها تنگ‌تر کند.در طول ماه‌های گذشته مردم این مناطق بارها علیه حضور تروریست‌ها تظاهرات کرده و در مواقعی نیز با آنها درگیر شده‌اند.