kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

تشییع باشکوه پیکر شهید 15 ساله در غزه /مردم: انتقام شهدا را می‌گیریم

صدها فلسطینی در غزه با فریاد« انتقام انتقام» پیکر شهید 15 ساله فلسطینی را که روز جمعه هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید تشییع کردند.



سرویس خارجی-

فلسطینی‌های ساکن غزه روز گذشته در شهر «خان یونس» نوجوان 15 ساله فلسطینی را که روز جمعه در جریان تظاهرات بازگشت مورد شلیک مستقیم گلوله از سوی صهیونیست‌ها قرار گرفته بود تشییع کردند و فریاد انتقام انتقام و راه شهدا ادامه دارد سر دادند. در این تظاهرات 60 فلسطینی شهید، 1000 نفر هم زخمی شده‌اند.
تظاهرکنندگان تاکید کردند راه مقاومت ادامه دارد و گلوله‌های جنگی ‌اشغالگران تاثیری در اراده آنان برای باز‌پس‌گیری سرزمینشان ندارد. این مراسم در شرایطی برگزار می‌شود که 4 دستگاه بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی وارد شهر خان یونس شدند و نظامیان ضمن یورش گسترده به تظاهر‌کنندگان تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند. نظامیان صهیونیست همچنان به سرکوب وحشیانه خود علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند و تاکنون در جریان تظاهرات روز بازگشت که حدود یک ماه آغاز شده بیش از 46 نفر به شهادت رسیده و بیش از 6000 نفر زخمی شده‌اند.
خیانت تازه ابومازن!
باج‌های بن سلمان ولیعهد عربستان به «محمود عباس» رئیس‌تشکیلات خود‌گردان فلسطین هم گویا در حال نتیجه دادن است. خبر رسیده جنبش فتح به دبیرکلی محمود عباس (ابومازن)رئیس‌تشکیلات خودگردان فلسطین بنا دارد پس از سال‌ها امروز نشست مجلس ملی فلسطین را برگزار کند.
به گزارش خبرگزاری قدس، این مجلس که بازوی قانونگذاری سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) محسوب می‌شود از احزاب 13 گانه عضو ساف تشکیل شده است. احزابی که شامل دو جنبش حماس و جهاد اسلامی نمی‌شود. جنبش فتح در حالی بنا دارد که این مجلس را برگزار کند که دو حزب سیاسی معروف یعنی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین و جبهه خلق برای آزادی فلسطین شرکت در این نشست را تحریم کرده‌اند. طبق آنچه که رسانه‌های فلسطینی و منطقه گزارش داده‌اند محمد بن سلمان ولیعهد سعودی طی معامله‌ای با محمود عباس وی را راضی کرده که طرح معامله قرن آمریکا را که جارید کوشنر داماد یهودی ترامپ رئیس‌جمهور این کشور ارائه کرده بپذیرد. جنبش‌های مقاومت فلسطینی نیز نسبت به برگزاری این نشست در سایه توطئه‌ها برای حل ناعادلانه قضیه فلسطین هشدار داده‌اند.