kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت:

سیاست آل سعود در منطقه بدتر از سیاست اعراب دوران جاهلیت است

رئيس اتحاديه جهاني علماي مقاومت با اشاره به جنایات سعودی‌ها در یمن و سیاست‌های این خاندان در منطقه اعلام کرده رژیم آل سعود در دوران کنونی از دوران جاهلیت نیز بدتر رفتار می‌کند.






«شيخ ماهر حمود»، رئيس اتحاديه جهاني علماي مقاومت، با اشاره به جنايت وهابيون سعودي عليه يمني‌ها که «حتي در زمان جاهليت نيز چنين جناياتي صورت نمي‌گرفت» تأکيد کرده که، «سعودي ها تلاش مي‌کنند امت اسلامي را به دشمني با ايران وادار کنند.» شيخ ماهر حمود اين را هم گفت که «علت اصلي جنگ سعودي‌ها عليه يمن، شعار جنبش انصارالله يعني مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسرائيل است.» به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از المیادین، «شیخ حمود» همچنین با اشاره به ترور صالح الصماد رئیس فقید شورای عالی سیاسی یمن گفته: «حتي در زمان جاهليت اعراب هم چنين چيزهايي رخ نمي‌داد. در زمان جاهليت به حقوق همسايگي، ماه‌هاي حرام و عهد و پيمان‌ها احترام گذاشته می‌شد. سعودي‌ها امروز هيچ ارزشي براي اصول ديني و ملي قائل نيستند. تنها هدف سعودي‌ها راضي کردن آمريکايي‌هاست. آمريکايي‌ها اگر نتوانند خط مشي سياسي در يمن را تغيير دهند، مي‌خواهند اين کشور را ويران کنند.»
معامله تسلیحاتی سعودی- صهیونیستی
از سوی دیگر یک تاجر اروپایی مقیم ریاض، خبر داده سعودی‌ها در حال برررسی خرید سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» از رژیم صهیونیستی هستند؛ سامانه‌ای که ساخت شرکت «رافائل» و «صنایع هوافضای اسرائیل» است. به نوشته روزنامه جروزالم پست، سعودی‌ها همچنین در پی خرید سامانه موشکی مربوط به تانک «APS» هستند تا تانک‌های خود را از آتش نیروهای یمنی محفوظ بدارند. این روزنامه صهیونیستی که مدعی شده خبر خود را از روزنامه «باسلر زایتونگ» سوئیس دریافت کرده است. طبق این گزارش، همکاری اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی علی‌رغم اینکه دو طرف روابط دیپلماتیک علنی ندارند، پیشرفت جهشی داشته و عاملی که آن‌ها را به همکاری گسترده نظامی کشانده، هراس مشترک دو طرف از ایران است. برخی گزارش‌های خبری حاکی است که این اقدام عربستان با دو هدف دنبال می‌شود، ابتدا نزدیکی و همکاری بیشتر با رژیم صهیونیستی و دوم در امان ماندن از موشک‌های ارتش یمن.