kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
براساس گزارش ایندیپندنت

بمب‌های هسته‌ای الکترومغناطیسی کره شمالی قادر به کشتن 90 درصد جمعیت آمریکاست

کارشناسان آمریکایی اعلام کردند، در صورتی که این کشور با یکی از بمب‌های دو منظوره «اتمی-الکترومغناطیسی» هدف قرار گیرد، بیش از 90 درصد ساکنان آمریکا جان خود را از دست خواهند داد.






«جیمز استاوریدیس» دریادار بازنشسته آمریکا و از فرماندهان سابق ناتو، در گفت‌وگو با نشریه «بیزینس اینسایدر»، مقامات کاخ‌سفید را نسبت به وقوع یک حمله الکترومغناطیسی از جانب کره‌شمالی هشدار داد و گفت، در صورتی که این حمله موفقیت‌آمیز باشد، 90 درصد جمعیت آمریکا از بین می‌رود.
استاوریدیس درباره این بمب دو منظوره «اتمی - الکترومغناطیسی» توضیح داد، در صورت اصابت این بمب به آمریکا، علاوه بر انفجار اتمی که تلفات سنگینی وارد خواهد کرد؛ سه موج حمله دیگر نیز بر فراز آمریکا رخ خواهد داد؛ در موج اول، سامانه‌های اطلاعاتی و کنترلی مثل تأسیسات آبرسانی، گرمایشی و تهویه از بین می‌رود.
موج دوم این حمله کمی ضعیفتر از موج اول است و تنها یک میکرو ثانیه طول می‌کشد. در موج سوم که چند دقیقه طول می‌کشد، سامانه‌های تولید برق در سراسر کشور نابود می‌شوند. بنابراین موج‌های الکترومغناطیسی یک و سه، بزرگترین تهدید برای آمریکا هستند و این کشور را به مدت هفته‌ها، ماه‌ها و حتی شاید یکی دو سال از نعمت برق محروم می‌سازد.
اظهارات این کارشناس آمریکایی در شرایط حاضر، بسیار معنادار است چرا که این کارشناس به طور غیرمستقیم می‌خواهد به شخص رئیس‌جمهور آمریکا بگوید که «کیم‌جونگ اون» رهبرکره شمالی، از روی ضعف و ناتوانی نیست که به مذاکره با واشنگتن بر سر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، راضی شده است.
این نظامی ارشد سابق آمریکا افزود که حمله محتمل الکترومغناطیسی کره شمالی به آمریکا، یا توسط موشک‌های بالستیک و یا از طریق یک ماهواره در حال چرخش دور مدار زمین که مجهز به کلاهک اتمی است، صورت می‌گیرد.
«پیتر وینستن‌پری»  تحلیلگر سابق سیا نیز گفت که در صورت بروز چنین حمله‌ای، هزاران مسافر در حال پرواز بر فراز آمریکای شمالی کشته می‌شوند.
پری در توضیحات خود افزود که ذخایر غذایی کشور نیز با تابش‌های مغناطیسی از بین رفته و بیش از 90 درصد جمعیت آمریکا ظرف یک سال می‌میرند.
روزنامه انگلیسی «اکسپرس» نیز هفته گذشته نوشت که سیاستمداران آمریکایی در روزهای اخیر نسبت به تهدیدهای رو به افزایش یک انفجار اتمی در ارتفاع بالا که موجب بروز پالس‌های الکترومغناطیسی می‌شود، هشدار داده‌اند.
براساس این گزارش، «سیمپسون» از سیاستمداران آمریکا اعلام کرد که حمله الکترومغناطیسی تلفن‌های همراه را مختل کرده و شبکه‌های بانکی آنلاین و سامانه‌های مالی آمریکا را از بین برده و موجب سقوط نظام مالی جهان می‌شود.سیمپسون به رادیو بی.بی.سی در این زمینه گفته است: یکی از مواردی که کره‌شمالی درباره داشتن توانایی آن خودستایی می‌کند، حمله الکترومغناطیسی یعنی شلیک یک سلاح اتمی به جو زمین و ایجاد اختلال در شبکه برق و همه زیرساخت‌های کشور است.اکسپرس نوشت: کره شمالی ادعا کرده که دو ماهواره در ارتفاع مناسب برای راه‌اندازی چنین حملاتی علیه آمریکا دارد.
براساس گزارش‌های رسمی، رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره‌شمالی قرار است تا حداکثر سه هفته دیگر با هم دیدار و گفت‌وگو کنند. در صورتی که توانمندی‌ اتمی کره شمالی در حدی باشد که غربی‌ها می‌گویند، هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم پیونگ‌یانگ می‌خواهد همه توانمندی هسته‌ای خود را به میل آمریکا، از بین ببرد.