kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
الجبیر: پول حضور آمریکا در سوریه را قطر پرداخت کند!

گاو شیرده ترامپ از قطر خواست به آمریکا باج بدهد!

وزیر خارجه عربستان که دولت متبوعش به خاطر سرازیر کردن دلار به آمریکا ،« گاو شیرده ترامپ» نام گرفته، از دوحه خواست هزینه حضور آمریکا در سوریه را پرداخت کند.





«عادل الجبیر» گفت: قطر باید بهای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را پرداخت کند و این کشور باید پیش از آنکه دونالد ترامپ حمایت خود را متوقف کند، نیروهایش را به سوریه اعزام کند. اگر آمریکا حمایت خود از قطر را متوقف کند، این کشور طی یک هفته سرنگون خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود: کشورهایی هستند که بدون حمایت ما یک هفته نیز دوام نخواهند آورد و این کشورها باید بهای آن را (این حمایت را) پرداخت کنند. دیگر به پرداخت میلیاردها دلار و به مخاطره انداختن نظامیان خود ادامه نخواهیم داد، مگر آنکه بهای آن را دریافت کنیم.
وی تاکید کرد: تمایل داریم که کشورهای دیگر نظامیان خود را به سوریه اعزام کنند و طی 18 سال گذشته هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم و کشورهای ثروتمند باید هزینه آن را پرداخت کنند.
آزادسازی  قلمون شرقی
عصر دیروز منطقه قلمون شرقی سوریه به صورت کامل آزاد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین گروه از تروریست‌های اخراجی دیروز از منطقه قلمون شرقی خارج و با 38 دستگاه اتوبوس وارد ریف شمالی استان حلب در شمال سوریه شدند.
خبرگزاری رویترز هم اعلام کرد که به موجب توافقی که بین دولت و معارضان سوری روز جمعه گذشته منعقد شده، 3700 نفر از تروریستها به همراه خانواده‌های خود از قلمون شرقی خارج شدند.
از جنوب دمشق نیز خبر رسید، یگان‌های ارتش سوریه برای ریشه‌کنی تروریست‌های تکفیری ، ضربات شدیدی به آنها وارد کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یگان‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی برای نابودی و ریشه‌کنی کامل تروریست‌ها در مناطق جنوب سوریه، ضربات شدیدی به سنگرها، استحکامات دفاعی و مخفیگاه‌های آنان در منطقه الحجر الاسود در غوطه غربی وارد کردند.
درگیری‌های شدید یگان‌های ارتش با عناصر تروریستی در محور‌های عملیاتی جنوب دمشق طی دیروزادامه داشت. عملیات یگان‌های ارتش سوریه علیه مواضع تروریست‌ها درجنوب دمشق از سه محور اجرا می‌شود و هدف اصلی آن قطع خطوط ارتباطی و امداد رسانی به گروه‌های تروریستی و در نهایت نابودی کامل آنان است.
همچنین، شبکه الاخباریه سوریه خبر داد که دیروز پنج غیر نظامی در حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به محله «نهرعیشه» حومه دمشق به شهادت رسیدند و 22 نفر دیگر نیز در این حمله زخمی شدند.
دورویی انگلیس و آلمان
دولت‌های آلمان و انگلیس که طی شش سال اخیر از هیچ کوششی برای تخریب سوریه دریغ نکرده‌اند ، برای ارائه کمک جهت بازسازی سوریه اعلام آمادگی کردند! در این رابطه ، وزارت خارجه آلمان از تخصیص یک میلیارد یورو برای سوریه تحت عنوان «کمک بشردوستانه» خبر داد. انگلیس نیز اعلام کرد که کمک‌های مالی به سوریه را طی دو سال پیش رو افزایش خواهد داد.
دولت انگلیس قصد دارد در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۴۵۰ میلیون پوند و در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۳۰۰ میلیون پوند در راستای کمک به سوریه و منطقه اختصاص دهد که مجموعا کمک‌های انگلیس به منطقه را از ابتدای بحران سوریه به دو میلیارد و 71 میلیون پوند خواهد رساند. سال ۲۰۱۷ روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از کمک‌های دولت انگلیس به سوریه و منطقه معادل دو میلیارد و 400 میلیون پوند از آغاز سال ۲۰۱۲ خبر داده بود.
البته ناگفته نماند که کمک‌های انگلیس به دست تروریست‌ها و دیگر مخالفان دولت سوریه می‌رسیده است. اما اگر از این پس قرار باشد که این کمک‌ها برای بازسازی هزینه شود، احتمال مخالفت دمشق با پذیرش این وجوه وجود دارد، چرا که «بشار اسد» پیش از این گفته بود، از دولت‌هایی که سوریه را ویران کرده‌اند کمکی دریافت نخواهد شد.