kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفان:

طرح تحول اجتماعی محلات در 1000 نقطه کشور اجرا می‌شود

رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: امسال طرح قرارگاه تحول فرهنگی و اجتماعی محلات در یک هزار نقطه از محله‌های سطح کشور اجرا می‌شود.




به گزارش ایرنا، سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور در حاشیه بازدید از طرح قرارگاه تحول فرهنگی و اجتماعی محلات در محله شهرک توحید بندرعباس افزود: فعالیت این طرح از سال گذشته در 325 محله سطح کشور آغاز و تاکنون در 400 محله بصورت قطعی این کار انجام شده است.
وی با‌ اشاره به اینکه طرح قرارگاه تحول محلات در هرمزگان نیز در 25 نقطه شهر بندرعباس از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: محور همه فعالیت‌های این طرح، در مسجد قرار دارد و امام جماعت مسجد به عنوان رئیس ‌و فرمانده قرارگاه معرفی شده است.
رئیس ‌سازمان بسیج مستضعفین کشور یادآور شد: فعالیت‌های بسیار خوبی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس در راستای اجرای طرح یاد شده صورت گرفته که در بقیه استان‌ها دیده نشده و می‌توان این شهر را به عنوان الگو برای کشور معرفی کرد.
غیب پرور اضافه کرد: مشارکت قوی مردمی، مشارکت دستگاه‌های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش و شهرداری‌ها و هم‌چنین محور قرار دادن فعالیت‌ها در مسجد به‌عنوان شاخص‌ترین کارهایی بوده که در شهر بندرعباس صورت گرفته است.وی گفت: افرادی که در این طرح مسئولیت دارند از خود محله هستند چرا که اگر ساکن دیگر محلات باشند نمی‌توانند به خوبی مسائل و مشکلات را درک کنند.
رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین کشور هم چنین با توجه به اینکه سپاه و بسیج یک نهاد مردمی بوده و نمی‌تواند غیر از آن باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد توجه به آسیب‌های اجتماعی در کشور است.
سردار غیب‌پرور افزود: نمی‌توانیم شاهد باشیم جوانان و نوجوانان ما که ارزشمند‌ترین داشته‌های انقلاب اسلامی و کشور هستند، توسط آسیب‌های اجتماعی از جمله بیکاری و مواد مخدر از بین بروند.