kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
براساس نظرسنجی‌ها

احتمال شکست اردوغان در رقابت‌ با عبدالله‌گل بالا است

رئیس ‌شرکت نظرسنجی «آنار» ترکیه می‌گوید بررسی‌های آنها نشان می‌دهد «عبدالله گل» در صورت نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه بیش از 48 درصد آرا را کسب خواهد کرد. این ماجرا، خبر خوبی برای اردوغان نیست.

اخیرا اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه از برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست‌جمهوری در تیرماه خبر داد تا به همگان ثابت کند مردم ترکیه او و سیاست‌هایش را می‌پسندند. اکنون همه محافل سیاسی در ترکیه به دنبال جواب این سؤال هستند که آیا عبدالله گل رئیس‌جمهور سابق ترکیه نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد شد؟ چرا که وی می‌تواند رقیب جدی برای اردوغان باشد.
به گزارش العالم، «ابراهیم اسلو» رئیس ‌شرکت نظرسنجی «آنار» که به حزب حاکم «عدالت و توسعه »نزدیک است در این رابطه اعلام کرده: «عبدالله گل قصد ندارد که به عنوان نماینده یک حزب، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود. اما اگر احزاب مخالف خواهان معرفی وی به عنوان نامزد مشترکشان در انتخابات باشند، احتمال دارد که عبدالله گل به درخواست آنها پاسخ مثبت بدهد».
رئیس ‌شرکت نظرسنجی «آنار» که از شرکت‌های نزدیک به حزب حاکم است همچنین گفت که عبدالله گل در صورت نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری قابلیت کسب 5/48 درصد از آرای مردم ترکیه را دارد.
گفتنی است «تمل کاراملا اوغلو» رهبر حزب اسلامگرای سعادت در دیدار با «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوریت خلق در یک مصاحبه مطبوعاتی مشترک عنوان کرد، جواب تمام سؤالات درخصوص نامزدی عبدالله گل تا آخر این هفته روشن خواهد شد.