kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

بزرگ‌‌ترین دیگ بخار فایر تیوپ در اراک ساخته شد

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک گفت: برای نخستین بار در کشور بزرگ‌ترین دیگ بخار به صورت فایر تیوپ در کارخانه ماشین سازی اراک طراحی و ساخته شد.

جعفر صفری اظهار کرد: این پروژه  55 تن بر ساعت، 25 بار فشار با دمای 300 درجه سانتیگراد است که 120 تن وزن و 5 مترقطر دارد.
وی تصریح کرد: دو نوع دیگ بخار وجود دارد که یکی دیگ بخار فایر تیوپ و دیگری واتر تیوپ است که شرکت ماشین سازی به عنوان نخستین تولیدکننده دیگ فایر تیوپ موفق به طراحی و ساخت این دیگ شده است.
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک بیان داشت: تفاوت این دیگ‌ها در شکل انتقال حرارت است که در دیگ‌های جدید انتقال حرارت از نظر اقتصادی صرفه بیشتری دارد.
صفری با بیان اینکه دیگ‌های بخار با ایجاد دما و افزایش بخار باعث سرعت فرایند تولید و تغییرات شیمیایی مورد نظر می‌شود، ادامه داد: این محصول در صنایع پتروشیمی، نساجی، صنایع خانگی و دیگر صنایع کاربرد فراوان دارد که شرکت ماشین سازی مصمم است نسبت به تولید روتین این محصول اقدام کرده و ماهانه 15 تا 20 دیگ تولید و روانه بازار کند.
وی گفت: با اجرای این پروژه برای 120 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
به گفته وی قیمت تولید دیگ بخار در این کارخانه نصف قیمت خرید دیگ بخار از خارج است که به معنی صرفه‌جویی 50 درصدی و تولید بر اساس استانداردهای جهانی است.