kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
رئیس قوه قضاییه:

سپاه از ناملایمات نرنجد، نیروی انتظامی عقب نشینی نکند

رئیس قوه قضاییه گفت: اقتدار موجود حاصل جانفشانی‌های نیروهای مقتدر و توانمند مسلح در کشور است.




به گزارش اداره کل روابط عمومی
قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تأکید بر اینکه تمامی تهدیدها علیه کشور قابلیت تبدیل شدن به فرصت را دارد، شرط تحقق این موضوع را هوشیاری، تدبیر و اقدام به موقع مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه گروه های ضد انقلاب از جمله منافقین را برای برهم زدن امنیت کشور بسیج کرده اند، بر همین مبنا مردم و دلسوزان نظام باید در صحنه حضور موثر و فعال داشته باشند.
آملی لاریجانی افزود: ما نمی توانیم این موضوع را بپذیریم که برخی در داخل کشور همان سخنان و تحلیل های دشمن را ارائه کنند. اگر اقدامات آمریکا، اروپا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ابهاماتی داشت، برخی تحلیل ها و تفسیرها قابل پذیرش بود اما در شرایط فعلی که دشمنی ها کاملاً آشکار و صریح است دیگر جایی برای تفسیر اقدامات وجود ندارد و تحلیل های همسو با مواضع دشمن قابل هضم نیست.
وی با تأکید بر ضرورت دشمن شناسی تصریح کرد: اگر امروز همچنان سیاستمداری بگوید که ما فکر می کنیم آمریکا دشمن نیست، در واقع خودش را به جهالت زده است زیرا در هیچ دوره ای آمریکا و کشورهایی نظیر عربستان سعودی تا این حد آشکارا با همراهی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن قطعی جهان اسلام، علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام نکرده اند.
سپاه بازوی قوی نظامی، امنیتی کشور
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تا به امروز همواره یک بازوی قوی نظامی، امنیتی برای کشور و حافظ ارزش های انقلاب بوده است. هموطنان در دوران دفاع مقدس شاهد جانفشانی ها و ایثار سپاهیان عزیز بودند و این نیرو پس از جنگ نیز در سازندگی کشور نقش بسیار مهمی ایفا کرد و همواره در طول این سال ها از مرزهای کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی پاسداری کرده است.
آملی لاریجانی با بیان اینکه در طول سال های پس از تأسیس سپاه هر جا ندای مظلومی برخاسته و امکان کمک وجود داشته شاهد ایثارگری سپاهیان عزیز بوده ایم، اظهارداشت: ایده تأسیس سپاه بسیار ایده پیشرفته ای بود و اگر سپاه وجود نداشت امروز با مشکلات عدیده ای در کشور مواجه بودیم.
وی با اشاره به وحدت سپاه و ارتش، این موضوع را موجب نمایش اقتدار تمام عیار نظام در سطح منطقه و جهان توصیف کرد.
رئیس قوه قضاییه خطاب به اعضای سپاه گفت: از برخی سخنان و ناملایمات نرنجید. آنچه اهمیت دارد، هدف شما و مسیری است که از جانب رهبر معظم انقلاب به روشنی برای شما ترسیم شده است. علاوه بر این نباید فراموش کنید که مردم و نظام به وجود شما افتخار می کنند. همه ما باید توجه داشته باشیم که اقتدار موجود حاصل جانفشانی های نیروهای مقتدر و توانمند مسلح در کشور است.
نیروی انتظامی ضمن رعایت قانون و شرع از مواضع خود عقب نشینی نکند
آملی لاریجانی با اشاره به تلاش های نیروی انتظامی در برقراری امنیت در داخل کشور نیز خاطرنشان کرد: با توجه به برخی حواشی اخیر باید تأکید کنم که نیروی انتظامی به عنوان بازوی امنیتی کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند و من از برخی عقب نشینی ها تعجب می کنم. البته اگر در جایی تخلفی صورت گرفت با اعلام شکایت، دستگاه قضایی و پیش از آن بازرسی های مربوطه در نیروی انتظامی به این تخلف رسیدگی قانونی خواهند کرد. اما اگر بنا باشد برخی در مقابل نیروی انتظامی گردنکشی کنند و از این طریق با دو قطبی سازی جامعه تلاش کنند که یک بحث فرهنگی را، سیاسی یا اجتماعی جلوه دهند به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
وی با تأکید بر ضرورت اقدام نیروی انتظامی در چارچوب شرع و قانون تصریح کرد: نباید اجازه داد که هرکسی در مقابل اقدامات قانونی نیروی انتظامی مقاومت کند یا مأموری را مورد اهانت قرار دهد. نیروی انتظامی به هیچ عنوان نباید یک قدم هم عقب نشینی کند. در هیچ  کجای دنیا پذیرفته نیست که پلیس یک کشور هدف هجمه و توهین قرار گیرد زیرا در این صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود و راه بر عمل و اقتدار نیروی انتظامی برای تأمین امنیت کشور بسته خواهد شد.