kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۰۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸
سعودی‌ها روی داعش را سفید کردند

مرگ دلخراش 33 یمنی در بمباران مراسم عروسی استان حجه

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی در حمله‌ای به روستای «الراقه» در استان «حجه» یک مراسم عروسی را بمباران کردند که طی آن 33 تن شهید و 55 نفر دیگر زخمی شدند.





یمن بار دیگر به صحنه‌ای برای نمایش وحشیگری آل سعود تبدیل شد. این بار مراسم عروسی در روستای الراقه واقع در استان حجه در  ۱۲۷ کیلومتری شمال غربی شهر صنعا به عنوان صحنه نمایش وحشیانه جنگنده‌های سعودی انتخاب شده بود. جنگنده‌های سعودی یکشنبه شب محل تجمع مردمی که در جشن عروسی شرکت کرده بودند، را نشانه گرفتند. این جنگنده‌ها موشک‌هایی را به مراسم عروسی پرتاب کردند به طوریکه شادی مردم در این روستا به صدای آه و ناله تبدیل شد. در یک چشم برهم زدن عروسی تبدیل به عزا شد. خیلی زود در این مکان به جای صدای شادی فریاد کمک بلند شد و تمام محل برگزاری جشن، پر از خون شد و بوی مرگ گرفت.
به گزارش ایسنا، شب خونین ساکنان استان  حجه ادامه داشت، چراکه جنگنده‌های ائتلاف به مدت دو ساعت با حملات پراکنده، به تیم‌های امداد و نجات که از روستاهای مجاور می‌آمدند اجازه رسیدن به روستای الراقه را نمی‌دادند. شدت تلفات به قدری بالا بود که بیمارستان الجمهوری در استان حجه حالت فوق‌العاده اعلام کرد و از شهروندان خواست خون بدهند.
 معاون رئیس بیمارستان الجمهوری در حجه اعلام کرد، تعداد بالای زخمی‌ها در اثر این حمله باعث شده که بیمارستان مذکور امکان مداوای همه آنها را نداشته باشد. وی تاکید کرد، «ما بیمارستانی میدانی را برای پذیرش زخمی‌ها و قربانیان باز کردیم.» این منبع پزشکی تاکید کرد: «آمار قربانیان مراسم عروسی به دلیل تداوم پروازهای پراکنده ائتلاف عربی رو به افزایش است. طبق آمار غیرنهایی تعداد کشته‌ها به 33 تن و تعداد زخمی‌ها به 55 نفر افزایش یافته است.» یکی از صحنه‌های دردناک این جنایت به تصاویر و فیلم یک پسر بچه یمنی برمی‌گردد. در این فیلم کودک یمنی حاضر نیست از پدر شهیدش که در مراسم عروسی شهید شده است جدا شود.
خبر دیگر اینکه  واحد اطلاع‌رسانی جنگ (الاعلام الحربی) گزارش داد «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن از یک کارگاه وابسته به واحد صنایع نظامی نیروهای مسلح بازدید کرده و در جریان ساخت و تولید سلاح‌های توپخانه‌ای قرار گرفته است. این سلاح‌ها از صنایع نظامی بومی یمن محسوب می‌شود. رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این بازدید، از روند ساخت و تولید مهمات و سلاح‌های مورد نیاز ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در جبهه‌ها و محورهای مختلف نبرد با دشمن، مطلع شده است.
شهادت «صالح الصماد»
به گزارش خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن دقایقی پس از صدور بیانیه شهادت «صالح الصماد» رئیس  این شورا ، از انتخاب «مهدی المشاط»  به عنوان جایگزین او نیز خبر داد.
صالح الصماد روز پنجشنبه گذشته در حمله هوایی ائتلاف سعودی به استان الحدیده واقع در غرب یمن به شهادت رسید و خبر شهادت او دیروز اعلام شده است.